Za diaľničné nálepky sa bude platiť viac

Náklady na jazdenie po slovenských diaľniciach a autostrádach vodičom na budúci rok zvýši aj plánované zdraženie diaľničných nálepiek. Vo výhode budú ekologické autá, kde ministerstvo dopravy navrhuje zvýšenie cien len o 11 percent. Naopak, za vozidlá ..

Náklady na jazdenie po slovenských diaľniciach a autostrádach vodičom na budúci rok zvýši aj plánované zdraženie diaľničných nálepiek. Vo výhode budú ekologické autá, kde ministerstvo dopravy navrhuje zvýšenie cien len o 11 percent. Naopak, za vozidlá bez katalyzátora sa bude platiť až o polovicu viac ako dnes.

Rezort dopravy ceny zvyšuje v snahe vyrovnať vysoké rozdiely medzi poplatkami za jazdu po diaľniciach a rýchlostných cestách na Slovensku a v iných krajinách Európskej únie. Na druhej strane potrebuje naštartovať Diaľničnú spoločnosť, ktorá by sa od budúceho roka mala starať o financovanie rozvoja diaľničnej siete.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Okrem zvýšenia cien plánuje ministerstvo dopravy v budúcom roku zrušiť v súčasnosti vodičmi osobných áut najpoužívanejšie 15-dňové diaľničné známky. Mali by ich nahradiť týždenné za 150 korún a mesačné za tri stovky, pričom pre nákladné autá rezort dopravy plánuje ponechať v platnosti aj jednodňovú nálepku.

Zvýšenie cien diaľničných nálepiek by malo štátu zvýšiť príjmy z používania diaľnic a rýchlostných ciest zo súčasných 750 miliónov na 1,5 miliardy korún ročne. V súčasnosti do tejto kategórie spadá spolu 304 kilometrov komunikácií.

Navyše od leta musia mať diaľničnú známku aj nákladné autá nad 3,5 tony pri jazde po 360 kilometroch ciest prvej triedy, čím štát získa približne 400 miliónov korún. Ministerstvo sa tak snaží zabrániť zneužívaniu týchto komunikácií kamionistami, ktorým sa nechce platiť za to, že jazdia po diaľniciach a autostrádach.

SkryťVypnúť reklamu

Najviac peňazí ročne minú na diaľničné nálepky vodiči osobných áut, 300 až 350 miliónov korún, pričom nákladniaky ročne prinesú do štátnej pokladnice o sto až stopäťdesiat miliónov korún menej.

(dc)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 537
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 220
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 703
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 936
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 953
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 907
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 815
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 463
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu