Grossova kampaň zaberá

Česká sociálna demokracia podľa včera zverejneného prieskumu voličských preferencií prvý raz od decembra minulého roka predstihla komunistov a je druhou najpopulárnejšou stranou v krajine.

Podľa agentúry STEM by hlavná vládna strana dostala 16,3 percent, komunisti 15,5. Preferencie sociálnych demokratov narástli od minulého mesiaca o dve percentá, komunistom, naopak, o tri klesli. Najsilnejšou stranou však zostáva opozičná ODS, ktorú by volilo 31 percent opýtaných.

Sociálni demokrati predbehli komunistov prvý raz po dlhých mesiacoch. Keď sa na konci minulého roka stali extrémni ľavičiari podľa prieskumov druhou najpopulárnejšou politickou silou, vyvolalo to veľký poprask.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Výsledok prieskumu však zatiaľ netreba preceňovať. Rozdiel medzi stranami sa pohybuje v rámci štatistickej chyby. Pre dlhodobo frustrovanú vládnu stranu, ktorá utrpela zdrvujúcu porážku v júnových eurovoľbách, to však každopádne znamená svetlo na konci tunela.

SkryťVypnúť reklamu

Pozorovatelia určitý rast popularity sociálnej demokracie očakávali. Nový premiér Stanislav Gross šikovne pokračuje vo svojej tradičnej politike vyhýbania sa zodpovednosti, kombinovanej s čisto propagandistickými akciami. Ťažké rokovania o rozpočte viedli namiesto Grossa iní politici, premiér do nich vstupoval iba občasnými vyhláseniami, ktorým skupinám treba pridať.

Strana naviac už rozbehla svoju volebnú kampaň pred jesennými krajskými a senátnymi voľbami. Je spojená s vystúpeniami populárnych hviezd vrátane Karla Gotta, Heleny Vondráčkovej a niektorých finalistov súťaže Česko hľadá SuperStar. Súčasťou kampane sú všadeprítomné bilboardy, z ktorých sympatický mladý premiér presviedča ľudí, že to s nimi myslí úprimne.

Úspech kampane spochybňuje fakt, že popularita samotného Grossa od marca klesá. Zostáva však druhým najpopulárnejším českým politikom.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 527
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 189
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 702
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 857
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 973
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 743
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 793
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 478
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu