Gross stavil na marketing

"Som sociálny demokrat." "Myslím to úprimne," čítajú vodiči a chodci v celej Českej republike na bilbordoch. Pozerá sa na nich mladícka tvár premiéra Stanislava ...

Premiérova kampaň ľudí zaujala - dôkazom je aj tento pomaľovaný bilbord z Karlových Varov. FOTO - ČTK

"Som sociálny demokrat." "Myslím to úprimne," čítajú vodiči a chodci v celej Českej republike na bilbordoch. Pozerá sa na nich mladícka tvár premiéra Stanislava Grossa. S takmer rovnakým bilbordom prišiel krátko po premiérovi známy recesista Petr Čtvrtníček, hviezda seriálu Česká soda.

Oba bilbordy odrážajú dezintegráciu politického života v Česku. Na jednej strane sa premiér snaží za každú cenu zužitkovať imidž najpopulárnejšieho politika a spraviť niečo s klesajúcim počtom sociálnodemokratických voličov. Je tu však aj odmietavá reakcia tej časti spoločnosti, ktorá experimentu tretej cesty ČSSD nikdy neverila.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Takmer okamžite potom čo Gross vystriedal v úrade premiéra Vladimíra Špidlu, sa rozbehla mašinéria jeho tímu public relation. Desiatky rozhovorov v novinách, stretnutie s lumpenproletariátom v programe Kotol TV Nova. Na to všetko si predseda vlády vie nájsť čas.

Premiérova kampaň stála sociálnych demokratov takmer osem miliónov korún. Reklamní experti hodnotia bilbordy ako vydarené. S kontroverziou, ktorú vyvolali, ČSSD vopred rátala. Cieľom bolo nielen osloviť, ale aj vyvolať debatu. Akcia predznamenáva masívnu stranícku kampaň pred novembrovými regionálnymi a senátnymi voľbami, ktorá sa má zacieliť proti hlavnému konkurentovi opozičnej ODS.

Ide však aj o Grossa. Potrebuje v strane, ale aj pred verejnosťou ospravedlniť nedávny protišpidlovský puč. Zloženie nového kabinetu i program sú až na zopár lákadiel totožné s programom a vládou Vladimíra Špidlu. Po zdrvujúcej porážke socialistov v júnových eurovoľbách by neúspech v jesenných voľbách mohol byť Grossovým predčasným koncom.

SkryťVypnúť reklamu

Obraz mladíka z ľudu, ktorý sa stal premiérom, sa zatiaľ osvedčil a jeho PR tím ho ďalej posilňuje. Každé vystúpenie na verejnosti je precízne pripravené. Gross je vždy tam, kde sú televízne kamery. Všetko nasvedčuje tomu, že na popularite osoby Stanislava Grossa a jeho mediálnych aktivitách bude stáť a možno aj padať jeho vláda.

Novou taktikou jeho poradného tímu je snaha personifikovať vybrané rozhodnutia alebo ich s Grossom spájať. A to aj tie, ktoré v skutočnosti ani nespravil alebo sú výsledkom kolektívneho hlasovania. V posledných týždňoch tak Gross zakázal podozrivé kasíno. Nikto nevie čo s technopárty, až kým Gross nevyšle políciu. Súčasne má i pochopenie, a tak premiér ponúka technopárty vojenské priestory.

Aký bude výsledok dravého marketingu, ktorý nemá zatiaľ v Čechách obdobu, ukážu až jesenné prieskumy preferencií a voľby.

SkryťVypnúť reklamu

Herec Petr Čtvrtníček zareagoval na kampaň Grossa takmer okamžite. Aj on sa zatváril tak, ako ho diváci poznajú - presvedčivo. FOTO - ČTK

Autor: MARTIN ČAREK, Praha pre SME

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 589
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 315
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 715
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 127
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 341
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 906
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 871
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 384
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu