Využívanie elektronických distribučných kanálov slovenské bankové domy vítajú a podporujú. Zreteľné to je najmä v poplatkovej politike. Kým za služby v kamenných bankách klienti zaplatia pomerne vysoké poplatky, služby elektronického bankovníctva sú spoplatňované miernejšie. Rozdiel je často aj 50-percentný.
Dôvodom je, že zautomatizovanie jednoduchších úkonov odbremení zamestnancov banky a tí potom môžu čas venovať klientom, ktorí potrebujú sofistikovanejšie produkty. Zároveň sú náklady na elektronický transfer peňazí nižšie.
Ďalším dôvodom, pre ktorý bankoví klienti využívajú túto formu je, že výrazne šetria nielen financie, ale aj čas. Nemusia merať cestu do pobočky a čakať v rade, všetko vybavia cez počítač alebo telefón.
Aký typ klientov požaduje takéto produkty? Podľa Jany Lukáčovej z Ľudovej banky možno vo všeobecnosti možno povedať, že "elektronické bankovníctvo využívajú klienti, ktorí "sú doma" v moderných komunikačných prostriedkoch, používajú ich v bežnom živote, dôverujú ich bezpečnosti a oceňujú pohodlnosť a rýchlosť služby. Peniaze a ich správa sú pre nich dôležité, chcú mať o nich presný prehľad, no zároveň nechcú tejto činnosti venovať príliš mnoho času, nie sú ochotní "ukrajovať" si zo svojho voľna chodením do banky."
AKTÍVNA A PASÍVNA FORMA
Nie všetci bankoví klienti však dôverujú elektronickým cestám a sú radšej, keď peniaze prevedú v pobočke a podpíšu papierový príkaz na úhradu. I tí môžu využívať niektorú formu elektronického bankovníctva. Rozlišujeme totiž takzvaný aktívny a pasívny prístup. Ak klient využíva techniku na to, aby si kontroloval stav na účte, nechal si posielať výpisy z účtu na mobil alebo email, či sledoval zadanú platbu, hovoríme o pasívnom prístupe.
Aktívnu formu elektronického bankovníctva využívajú klienti, ktorí sa naučili elektronickému bankovníctvu dôverovať a nemajú obavu prevádzať týmito cestami svoje peniaze. Táto forma teda znamená, že užívatelia zadávajú platobné príkazy a inkasá prostredníctvom niektorej formy elektronického bankovníctva. (er)