TEXT A FOTO - TASR, ČTK, ČTK/AP, TASR/AP, ILUSTRAČNÉ FOTO ARCHÍV
Autori obľúbeného amerického seriálu Sex v meste vedia presne, na akú skupinu divákov sa zameriavajú. Podľa nemeckého denníka Die Welt to potvrdzuje nielen celosvetový úspech seriálu, ale aj nová štúdia spoločností TNS Emnid a SevenOne Media. Z jej výsledkov vyplýva, že priaznivci Sexu v meste sú vzdelaní ľudia, ktorí chcú mať zaujímavý život a veľa zážitkov, sú ctižiadostiví a vyznajú sa v móde. Presne tak ako štyri hrdinky seriálu, aj jeho diváci hľadajú v živote vášnivé skúsenosti a nevylučujú ani dobrodružstvo na jednu noc. Dôležitý je pre nich tiež spoločenský úspech a uznanie. Osem z desiatich fanúšikov seriálu chce dosiahnuť úspech vo svojej profesii a vyše polovica respondentov priznala, že sa radi obliekajú podľa posledných trendov. V porovnaní s celkovou populáciou chodia priaznivci Sexu v meste podstatne častejšie do kina, do reštaurácií a na diskotéky. Vo voľnom čase športujú a majú prehľad o nových výrobkoch na trhu. Osudy štyroch Newyorčaniek sledujú pravidelnejšie ženy než muži. Ženy si okrem toho obľúbili najmä hviezdu seriálu, novinárku Carrie (druhá sprava) , po nej nasleduje s veľkým odstupom právnička Miranda (vpravo) . Mužom je najsympatickejšia konzervatívna romantička Charlotte (druhá zľava) a frivolná Samantha (vľavo) .