10,90 Sk a 1,5-litrová minerálka 3,90 Sk.
Na nízke ceny, ktoré ponúka Lidl, ihneď zareagovali aj ostatné obchodné reťazce. Takmer všetky znížili cenu banánov. Kým na konci júla bola ich priemerná cena vyše 36 korún, dnes je to o päť korún menej. Napríklad Kaufland predával v júli banány od 28,90 po 38,90 Sk. Dnes ich ponúka za 11,90 Sk. Bratislavské Terno ich ponúkalo za 39,90 a dnes ich má za 23,90 Sk.
Spoločnosť Tesco pri desiatich najpredávanejších potravinách garantuje najnižšiu cenu v meste. Podľa hovorkyne Oľgy Hrnčiarovej ceny týchto výrobkov konkurencie stále monitorujú a aj niekoľkokrát za deň ich menia. Ak zákazník nájde v inom obchode lacnejší výrobok ako kúpil u nich, vyplatia mu dvojnásobok cenového rozdielu. Na otázku, či zavedenie tejto garancie súvisí s nástupom Lidlu, neodpovedala.
Podľa riaditeľa jedného z hypermarketov musí viesť otvorenie Lidlu k zníženiu cien aj v ostatných obchodoch. "Na Slovensku je veľa ľudí, ktorí majú veľmi nízky príjem . Im nezáleží na kvalite, ale len na nízkej cene."
Za nízkymi cenami v Lidli stojí obchodná politika spoločnosti. Keďže má po celom svete širokú sieť predajní, oplatí sa jej dovážať tovary zo zahraničia a kupovať po celom výrobky od najlacnejších dodávateľov. Vďaka vysokým objednávkam môže dostať aj vysoké zľavy.
Väčšina ponúkaných tovarov v Lidli je vyrobená špeciálne preň. Veľakrát ich síce vyrábajú známi výrobcovia, predávajú sa však pod značkou Lidlu, a preto môžu ušetriť aj na surovinách pri výrobe.
Za nízkou cenou sa podľa konkurentov skrýva nekvalita. "Nikto na svete zatiaľ nedokázal oddeliť cenu od kvality," povedal predseda predstavenstva spoločnosti Coop Jednota Adrián Ďurček.
Ostatné obchodné reťazce síce očakávajú, že na začiatku nastane odlev zákazníkov v prospech Lidlu, napokon sa však vrátia. "V Česku nám v predajniach, ktoré sú blízko Lidlu, ubudlo jedno až tri percentá zákazníkov," vraví hovorca siete Delvita Petr Uchytil.
V Česku boli však už pred príchodom Lidlu etablované iné diskontné reťazce, ktoré predávajú tovary za veľmi nízke ceny. Na Slovensku je Lidl prvým diskontným reťazcom.
Na lacnejšie nakupovanie si však budú musieť počkať obyvatelia východného Slovenska. V Košickom a Prešovskom kraji nebola zatiaľ otvorená ani jedna predajňa. Lidl totiž vždy otvára naraz viac predajní v jednom regióne, aby ušetril na dopravných nákladoch. Už onedlho by mali byť otvorené predajne aj v Košiciach, Michalovciach či v Sabinove.
Počtom tovarov Lidl zaostáva za hypermarketmi, ale aj supermarketmi. Ponúka väčšinou len jeden alebo dva druhy z každého tovaru. Lidl podľa reklamy ponúka vyše tisíc položiek rôznych tovarov. Hypermarkety ponúkajú aj 40-tisíc a supermarkety asi 5-tisíc rôznych tovarov. (pcs)
Porovnanie cien
Lidl | Billa | Delvita | Kaufland Bratislava | Terno Bratislava | Hypernova Bratislava | ||||||
cena | cena | rozdiel | cena | rozdiel | cena | rozdiel | cena | rozdiel | cena | rozdiel | |
Cukor kryštál, 1 kg | 31,90 | 31,90 | 35,90 | +4,00 | 31,90 | 33,90 | +2,00 | 32,90 | +1,00 | ||
Rastlinný olej, 1 l | 24,90 | 35,90 | +11,00 | 39,90 | +15,00 | 24,90 | 48,90 | +24,00 | 35,90 | +11,00 | |
Zemiaky, 1 kg | 3,98 | 9,90 | +5,92 | 7,90 | +3,92 | 6,90 | +2,92 | 6,50 | +2,52 | 7,90 | +3,92 |
Banány, 1 kg | 10,90 | 29,90 | +19,00 | 24,90 | +14,00 | 11,90 | +1,00 | 23,90 | +13,00 | 24,90 | +14,00 |
Kurča, 1 kg | 33,25 | 72,90 | +39,65 | 64,90 | +31,65 | 64,90 | +31,65 | 66,90 | +33,65 | 66,90 | +33,65 |
Saláma Vysočina, 1 kg | 99,86 | 159,00 | +59,14 | 169,00 | +69,14 | 96,30 | -3,56 | 149,90 | +50,04 | 145,00 | +45,14 |
Minerálna voda, 1,5 l | 3,90 | 6,90 | +3,00 | 8,90 | +5,00 | 4,50 | +0,60 | 6,90 | +3,00 | 6,90 | +3,00 |
Hranolčeky, 1 kg | 31,90 | 42,90 | +11,00 | 37,90 | +6,00 | 31,90 | 34,90 | +3,00 | 29,90 | -2,00 | |
Maslo, 125 g | 19,90 | 20,90 | +1,00 | 22,90 | +3,00 | 20,90 | +1,00 | 26,90 | +7,00 | 24,90 | +5,00 |
Pomarančový džús, 1 l | 16,90 | 16,90 | 18,90 | +2,00 | 17,50 | +0,60 | 23,90 | +7,00 | 16,90 | ||
Spolu | 277,39 | 427,10 | +149,71 | 431,10 | +153,71 | 311,60 | +34,21 | 422,60 | +145,21 | 392,10 | +114,71 |