Zmenami sa Slovenský rozhlas snaží stabilizovať svoju počúvanosť, ktorá neustále klesá. Meniť sa má najmä zacielenie na jednotlivé vekové skupiny poslucháčov. Rozhlasová rada plány rozhlasu odobrila v júni.
Podľa prieskumu MML sa počúvanosť rozhlasu pohybuje okolo 24 percent - už len deväť percent pred momentálne najúspešnejšou súkromnou rozhlasovou stanicou Rádio Expres. Prieskum OMV z mája 2004 udáva počúvanosť takmer 40 percent, aj podľa neho sa úspešnosť Rádia Slovensko oproti minulému roku znížila.
"Slovenský rozhlas má unikátne postavenie lídra na trhu, rozdiel pred najbližšou súkromnou stanicou by sme však radi zväčšili," povedal Rezník. "Našou ambíciou nie je súperiť, ale poskytovať hodnoty a informácie, ktoré komerčné rádia neponúkajú," hovorí programový riaditeľ SRo Vladimír Puchala.
Na otázku, či sa SRo podarí odlákať mladších poslucháčov iným rádiám a neodradiť pritom svojich stabilných priaznivcov, šéfredaktor spravodajstva Ján Šmihula odpovedal: "Predpokladám, že poslucháči zaregistrujú zmenu. Na okruhu Rádio Slovensko môže nastať aj mierny pokles, v horizonte jedného roka by sa však mohla situácia stabilizovať."
Za kritické by Rezník považoval, keby sa počúvanosť Rádia Slovenska dlhodobo, podľa neho teda najmenej 4 prieskumy za sebou, pohybovala pod 20 percentami. O Devíne povedal: "Niekedy je dôležitejšie, akí ľudia ho počúvajú, než koľkí ho počúvajú."
Pritiahnuť poslucháčov chce rozhlas aj novou mediálnou kampaňou. Jeden zo sloganov napríklad znie: "Na Slovensku sa tenis nedá pozerať, ale môžete o ňom počuť v pravidelnom športovom spravodajstve."
"Nechceli sme zbytočne vyrábať nákladný hraný klip," hovorí Ľubomír Zeman, šéf marketingu SRo. Vedenie rozhlasu považuje kampaň od štúdia Dynamo za jednu z najvtipnejších v histórii rozhlasu. Od nového roka by mali mať jednotlivé okruhy aj nové logá.
O nákladoch na kampaň Zeman povedal: "V súlade s dohodou s našimi partnermi nebudeme sumu zverejňovať. Rádovo je to niekoľko desiatok tisíc korún, nedá sa to porovnať s veľkými kreatívnymi domami."
Aké budú zmeny
Rádio Slovensko
Prioritne sa bude venovať spravodajstvu a publicistike. Päťkrát denne ponúkne Rádiožurnál, väčšie správy každú hodinu, doplní ich "flešovými" informáciami. Poslucháča má prilákať nová nedeľná predpoludňajšia talkšou Michala Tvarožka Vec verejná, súťažná relácia pre mladé kapely Hudobný duel, program pre študentov Maturitný chat či ženský magazín Slovenka. Nedeľnú rozprávku bude vysielať ako súčasť moderovaného magazínu pre deti s názvom Halabala. Tibor Hlista bude viesť vedomostnú súťaž, na Rádio Slovensko sa presunie i relácia Krehké vzťahy so Soňou Müllerovou z Rock FM.
V hudbe sa bude rádio Slovensko orientovať predovšetkým na stredný prúd s dôrazom na hudbu od osemdesiatych rokov po súčasnosť, z toho asi 40 percent "pôvodnej slovenskej tvorby".
Rádio Devín
Rozšíri minutáž medzinárodných programov preberaných zo siete EBU. Archív relácií sa objaví i na internete. Na Rádiu Devín zostáva 60 percent klasickej hudby.
Rádio Regina
Na okruhy Rádia Regina prejdú viaceré programy pre starších poslucháčov. Regina bude vysielať relácie Štúdio kontakt, Roľnícka beseda, Klenotnica ľudovej hudby či dopoludňajšie rozhlasové hry a k tomu množstvo ľudovej a dychovej hudby. Hudobne sa bude orientovať na šesťdesiate až sedemdesiate roky
Rock FM rádio
Asi najväčšou programovou i personálnou zmenou vo svojej 13-ročnej existencii prešlo Rock FM rádio. V novembri sa ráta aj so zmenou názvu stanice. "Kolektív je úplne iný, je reálny predpoklad, že to bude aj z gruntu iné rádio," hovorí jeho nový šéfredaktor Marcel Forgáč. Na stanici so "špeciálnym organizačným statusom", by mali znieť aj hlasy hudobníka Michala Kaščáka, gitaristu skupiny Hex Yxa Dohňanského, moderátorov Jána Mečiara či Bebeho, teda Braňa Bezáka. Rock FM dá večer a v noci priestor alternatívnej hudobnej scéne - world music, hip-hopu, new jazzu a ďalším žánrom.
Výber hudby
Výber hudby zabezpečuje tzv. selektor - program, ktorý dokáže vybrať hudbu podľa zadaných kritérií. Riaditeľ SRo Jaroslav Rezník hovorí, že tak chcel obmedziť "tvorivosť" istých redaktorov, ktorú podľa neho ovplyvňovali aj dary hudobných vydavateľstiev, a znížiť aj počet redaktorov.