Okrem Slovenska sú v hre o túto investíciu stále aj Maďarsko, Česká republika a Rumunsko. Ak by firma zakotvila naozaj na Slovensku, tak po započítaní produkcie iných tuzemských automobiliek by sa v krajine v najbližších rokoch vyrábal už zhruba jeden milión áut ročne.
Magna Steyr, ktorá bola doteraz dodávateľom komponentov do vozidiel pre BMW, Mercedes, Chrysler a Saab, chce v budúcich rokoch vyrábať celé automobily nielen vo východnej Európe, ale aj v Severnej Amerike a tretím ťažiskom jej podnikateľských aktív sa má stať aj Čína.
V súvislosti so stredoeurópskym závodom má rakúska firma záujem o spoluprácu s tými automobilkami, ktoré sa pre SR rozhodli už dávnejšie. Magna Steyr má totiž v zornom poli firmy ako francúzsky Renault, ale i Peugeot-Citroen, ktorý stavia svoj závod pri Trnave. Zaujímaví sú aj japonskí producenti a kórejské firmy Hyundai a Kia, ktoré sa zasa chystajú na výstavbu závodu pri Žiline. Pre rozhodnutie o výstavbe nebude dôležitý len podiel spoluúčasti, ale aj zákazníci s požiadavkami na veľký objem dodávok.
Predpokladom na realizáciu investície v spomínaných regiónoch je, že sa približne za 400 miliónov dolárov musí dosiahnuť kapacita najmenej 150-tisíc áut. (tasr)