Obchodné reťazce využívajú, že pri výbere tovaru je pre niektorých zákazníkov najdôležitejšia cena. "Výhodou maloobchodnej značky Tesco je, aby mali zákazníci širšie možnosti pri výbere výrobkov v oblasti ceny i kvality. Výrobky značky Tesco výhodný nákup uspokoja všetkých, pre ktorých je dôležitá cena. Výrobky Tesco sú porovnateľné so značkovými výrobkami, ale za cenu približne o 20 percent nižšiu," povedala manažérka oddelenia vonkajších vzťahov spoločnosti Tesco Oľga Hrčiarová.
"Ceny Tesco značiek sú výhodnejšie, lebo do nich nie sú zahrnuté náklady na reklamu oproti výrobkom dodávaným od výrobcov známych značiek," vysvetlila, prečo si reťazec môže dovoliť nižšie ceny.
Carrefour tvrdí, že si kvalitu svojich výrobkov prísne stráži. "Podliehajú veľmi prísnym kontrolám zo strany Carrefouru, ktorý garantuje ich kvalitu, autentickú chuť a ich produkciu s ohľadom na životné prostredie," reagovala hovorkyňa Carrefouru Jana Havlíčková.
Tiež stavajú na nižšej cene. "Vzťah kvalita a cena je v prospech zákazníka. Výrobky sú kvalitné a vždy majú nižšiu cenu v porovnaní s rovnako kvalitným výrobkom od iného dodávateľa," dodala.
(tc)