Hrá sa v pároch. Hra sa dá využiť na rôznych vyučovacích predmetoch, napríklad na chémii pri precvičovaní značiek prvkov, na slovenskom jazyku pri určovaní hlások, na matematike pri určovaní čísel, jednoduchých matematických výrazov a podobne.
Ak túto aktivitu použijeme na matematike, postupujeme nasledovne:
Na papierovú kartičku jednému z dvojice napíšeme číslo alebo matematický výraz.
Kartičku mu pripneme na chrbát tak, aby nevedel, čo má na nej napísané.
Úlohou druhého hráča je klásť prvému hráčovi také otázky, aby z nich vedel vydedukovať, aké číslo alebo výraz má na svojom chrbte. Druhý z dvojice toto číslo pozná a na spoluhráčove otázky odpovedá len slovami "Áno - Nie".
Keď prvý hráč uhádne svoje číslo, úlohy si vymenia. (Samozrejme, že na chrbát druhého hráča pripneme iné číslo alebo výraz.)
Na začiatku hry môžeme deťom poradiť, ako sa majú pýtať: "Je to súčet? Je to súčin? Je to zlomok? Je to desatinné číslo? Je väčšie ako desať? Je kladné? Je záporné? Je dvojciferné?
Takto sa môžu žiaci hrať a pri tom si neuvedomujú, že si precvičujú základné pojmy.
2. Dobrý pozorovateľ
Hrá sa v páre. Hráči sa postavia čelom k sebe a dobre si jeden druhého poobzerajú.
Otočia sa k sebe chrbtami a zmenia na sebe tri veci. (Napríklad otočia si prsteň, zložia náušnicu, rozviažu si topánku a pod.)
Znovu sa otočia k sebe tvárami a snažia sa ODPOZOROVAŤ, teda nájsť všetky zmeny.
Aktivity na riešenie konfliktov
1. Symboly počasia
Na štyri papiere veľkosti A3 nakreslite symboly štyroch rôznych počasí (napríklad jasno, polojasno, dážď, búrka). Každý symbol nalepte do jedného kúta miestnosti.
Na začiatku dňa požiadajte žiakov, aby si stali k tomu symbolu, ktorý najviac pripomína ich momentálnu náladu. Každý potom pred celou skupinou povie (ak chce), prečo si vybral/a dané počasie.
Na konci dňa znovu požiadajte účastníkov, aby si vybrali počasie, ktoré najviac vystihuje ich momentálnu náladu a povedali, prečo. Ich nálady sa pravdepodobne zmenia.
2. Nesenie si batožiny
Napíš na lístok papiera myšlienku jednou vetou:
1. Na ktoré slová si momentálne spomínaš, keď si pomyslíš na minulosť a na svojho otca, ktoré slová ti ho pripomínajú, čo ti najčastejšie hovorieval.
2. Na ktoré slová si momentálne spomínaš, keď si pomyslíš na minulosť a na svoju matku, ktoré slová ti ju pripomínajú, čo ti najčastejšie hovorievala.
3. Na ktoré slová si momentálne spomínaš, keď si pomyslíš na minulosť a na svojho učiteľa/učiteľku, ktoré slová ti ho/ju pripomínajú, čo ti najčastejšie hovorieval/a.
Táto aktivita dáva priestor, aby sa účastníci v pároch porozprávali a takto si uvedomili, čo si so sebou nesú z minulosti, akú "batožinu".