Slovenský rozhlas chce zaútočiť aj na mladších

Najpočúvanejším rádiom je síce stále Slovenský rozhlas, ale jeho počúvanosť okrem niekoľkých regionálnych okruhov dlhodobo klesá a zvyšuje sa aj priemerný vek jeho poslucháča. Koncom minulého roka to priznal aj jeho riaditeľ Jaroslav Rezník, ktorý poveda

Najpočúvanejším rádiom je síce stále Slovenský rozhlas, ale jeho počúvanosť okrem niekoľkých regionálnych okruhov dlhodobo klesá a zvyšuje sa aj priemerný vek jeho poslucháča. Koncom minulého roka to priznal aj jeho riaditeľ Jaroslav Rezník, ktorý povedal: "Jedno z komerčných rádií sa nebezpečne približuje, urobíme kroky, aby sme náskok zväčšili." To sa rozhlasu zatiaľ nepodarilo, ale od 6. septembra zavádza novú vysielaciu štruktúru.

Rádio Slovensko sa pokúsi osloviť poslucháčov vo veku 25 - 49 rokov výraznejším spravodajsko-publicistickým zameraním, regionálne okruhy Regina by sa mali stať rodinným typom rádia. Devín sa bude formovať ako classic rádio. Rock FM má dostať black and white formát pre 14- až 29-ročných. Meniť sa bude logo Slovenského rozhlasu i jeho jednotlivých okruhov. Kampaň k zmenám na Rádiu Slovensko sa začne v septembri, za ňou bude pokračovať Rádio Regina, v novembri Rock FM. Záver roka má patriť celkovej imidžovej kampani rozhlasu. O pripravovaných zmenách sme sa zhovárali s programovým riaditeľom Slovenského rozhlasu VLADIMÍROM PUCHALOM.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Z akých analýz ste vychádzali pri koncipovaní novej vysielacej štruktúry?

"Prieskumy počúvanosti sú dôležité, no nie rozhodujúce. Urobili sme si analýzu, čo ľudia od Slovenského rozhlasu očakávajú, čo im prekáža, čo nekorešponduje s ich biorytmom, prípadne prečo nás prestali počúvať."

Objavia sa v septembri na okruhoch aj nové hlasy?

"Máme dostatok kvalitných profesionálov. Staviame na tíme, nie na sezónnych hviezdach. Dochádza však k preskupovaniu redaktorov medzi okruhmi, pribudnú aj noví."

Zmení sa spôsob moderovania?

"Spravodajstvo i publicistika má svoj štýl. Zacielenie pre mladších nevyžaduje dikciu diskoték."

Pripravujete nové jingle?

"Áno, a obmieňame aj niektoré zvučky, respektíve inovujeme ich aranžmán."

SkryťVypnúť reklamu

Ako chcete docieliť, aby ste zmenami neodradili stabilných poslucháčov, ale prilákali nových?

"Poslucháčom nič neberieme, len presúvame programy v rámci okruhov. Posilňujeme spravodajstvo, o ktoré je záujem medzi všetkými vekovými kategóriami."

Majú už redaktori predstavu, ako sa budú napĺňať nové relácie?

"Vieme, čo chceme robiť a vieme aj ako."

Nie sú niektoré nové programy pomenované priveľmi tradične, napríklad sobotný magazín pre ženy Slovenka?

"Sme Slovenský rozhlas, čo je zlé na názve Slovenka?"

Nedeľný magazín s rozprávkou pre deti je nazvaný Halabala?

"Halabala sa vám zdá tradičný názov? Nebuďme mentori, deti ich ignorujú."

Regionálne vysielanie by sa malo prioritne sústreďovať na staršiu generáciu?

SkryťVypnúť reklamu

"Priemerný vek poslucháčov Reginy je 49 rokov. Pozdravy jubilantom, vysoký podiel folklóru, záhradkárske či kulinárske sú obľúbené práve medzi staršími. Regina má však aj kvalitné spravodajstvo a publicistiku pre mladších."

Je možné udržať pri súčasnej úrovni financovania všetky doterajšie vysielacie okruhy vrátane regionálnych?

"Počúvanosť Reginy stúpa. Slovensko nie je od Bergu po Trnavu. Regióny naberajú na dôležitosti v celej Európe."

Akú alternatívnu k početným hudobným rádiám bude v rámci verejnoprávneho rozhlasu predstavovať Rock FM?

"Zásadnú. Vo večerných časoch vysiela alternatívnu hudbu pre menšinového poslucháča, ktorú si od čias Rádia Ragtime nedovolilo ponúkať žiadne komerčné rádio. Verejnoprávne rozhlasy v Európe hľadajú spôsoby, ako osloviť mladú generáciu, BBC 1 je vyslovene pre mladých. Česi dlhodobo uvažujú o podobnom rádiu."

SkryťVypnúť reklamu

Rádio Regina má pokrytie 83 % obyvateľstva, Rádio Slovensko 95,5 %. Kedy sa plánuje dobudovanie pokrytia Rádia Devín zo súčasných 56 % pokrytia?

"Devínu pribudlo za posledné roky 15 nových FM vysielačov. Čaká nás dokrytie Prešova, Nitry, Bystrice. Termíny máme, všetko bude závisieť od financií. Umeleckú tvorbu vysielame nielen na Devíne, ale aj na Rádiu Slovensko, Rádiu Regina i Rádiu Patria. Neviem, ktorý iný štát produkuje toľko pôvodnej tvorby na počet obyvateľov."

 

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  6. Probiotiká nie sú len na trávenie
  7. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 326
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 5 860
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 688
  4. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 202
  5. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 2 633
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 2 426
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 732
  8. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 571
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu