Televízie sa chystajú na veľký boj o diváka, pretože od septembra začnú merať sledovanosť peoplemetre, a každá chce získať čo najviac. FOTO - ARCHÍV SME
však komerčné televízie kritizujú. Hovorca televízie JOJ Ľudovít Tóth povedal, že STV ponúka za vysielacie práva neštandardne vysoké sumy, a tak narušila trhové prostredie.
"Od nástupu nového vedenia STV vzrástli ceny akvizičných titulov rádovo o niekoľko desiatok percent, čo je najrýchlejší a najväčší nárast za deväť rokov, odkedy Markíza pôsobí na televíznom trhu," tvrdí Ivana Semjanová, šéfka PR z televízie Markíza.
Primárnou úlohou STV by podľa Tótha nemal byť súboj so súkromnými televíziami o najsledovanejší americký film, ale podpora domácej tvorby a televíznych formátov, ktorých výroba nie je v silách súkromného sektora.
"Som presvedčený, že nakupujeme efektívne a dobre. Postavenie STV v zahraničí sa výrazne zlepšilo. STV v minulosti komerčným televíziám nekonkurovala, lebo nebola schopná za nakúpené programy platiť. O preplácaní však nemôže byť ani reči," hovorí Branislav Zahradník z vedenia verejnoprávnej Slovenskej televízie.
Nákupné ceny programov sú v televíznom prostredí najstráženejšími tajomstvami. Pri uzatváraní zmlúv sa zvyčajne partneri zaviažu, že o podmienkach predaja nebudú informovať.
Rozpočet na nákup nových filmov sa v Slovenskej televízii ročne pohybuje okolo 200 miliónov korún. Aj súkromné televízie na filmy dávajú stovky miliónov. Kúpenými programami musí STV pokryť asi päťtisíc hodín vysielania.
V najbližšom období STV odvysiela komédiu Mexičan s Bradom Pittom a Juliou Robertsovou, drámu Stroskotanec s Tomom Hanksom či thriller o kubánskej kríze 13 dní s Kevinom Costnerom. Zopakuje Blízke stretnutia tretieho druhu od Stevena Spielberga. Pripravuje filmy ako novú verziu Planéty opíc, Čistá duša s Russellom Crowom alebo Doktor Doolittle 2.
Animovaný seriál Simpsonovci bude STV vysielať okrem utorka a soboty každý deň pred siedmou večer. Kúpila 300 častí. (zu)