Majského hlavné podnikateľské aktivity však zostávajú na Slovensku, kde vlastní Tatru Sipox v Bánovciach nad Bebravou. „Časť výroby komponentov presuniem zo Škody Mnichovo Hradište do Bánoviec. V Škode však nebudem prepúšťať. Zvyšujem v nej totiž produkciu. Vyrábať by som tam mal niekoľko sto kusov nákladných áut Liaz ročne. Zatiaľ mám dohodnutých odberateľov z Kazachstanu,“ spresnil Majský.
Akvizícia Škody Mnichovo Hradište je iba ďalšou v sérii. Okrem Škody Majský v Česku ovláda aj dve iné automobilky - Liaz a Škodu Liaz. Skupina automobiliek prechádza transformáciou s cieľom unifikovať výrobu na spôsob moderného koncernu. Na Slovensku vlastní výrobcu nákladných áut Tatru Sipox, ktorá zamestnáva v Bánovciach okolo 1500 ľudí. Celkovo pre podniky Jozefa Majského pracuje okolo 13 600 ľudí, z toho 10 100 na Slovensku.
Tatra Sipox, kedysi výlučne výrobca autonáprav pre českú Tatru Kopřivnice, rozbehla výrobu vlastných nákladných áut. „Tento rok sme predali 50 áut slovenskej armáde a 30 jednotkám OSN. (…) Armáda nerobí veľké objednávky. Keď majú nejaké peniaze, tak nakúpia,“ tvrdí Majský. Slovenský výrobca sa v súčasnosti súdi s českou Tatrou o značku. Majský: „Je tam nový majiteľ. Budem s ním rokovať, ale pripravený musím byť na všetko. Dôležité je, aby Tatra Sipox nebola iba dodávateľom náprav pre českú Tatru. Finálny výrobca je na tom totiž vždy lepšie.“
Veľkopodnikateľ Majský pre denník Pravda prezradil, že v účtovnej hodnote má asi deväť miliárd korún. „Sú to aktíva jednotlivých firiem. Kedysi som mal okolo šesťdesiat firiem. Dnes som to skresal. Mám ich asi štyridsať. (…) Zamestnávam viac ako desaťtisíc zamestnancov, čo sú neskutočné náklady na mzdy, na materiál a odvody štátu,“ povedal Majský.
TOMÁŠ VELECKÝ