* Návrh pacient posiela do zdravotnej poisťovne.
* Kúpeľné návrhy posudzuje revízny lekár poisťovne, potom ich schvaľuje kúpeľná komisia poisťovne.
* Pri prideľovaní poukazov by mali mať prednosť pacienti po operácii alebo závažné stavy. Až po nich by sa mali do kúpeľov dostať pacienti s chronickým ochorením.
* Poisťovne hovoria, že pri posudzovaní návrhov berú ohľad aj na doterajšiu liečbu. "Ak podľa zoznamu úhrad zistíme, že žiadateľ neabsolvoval niektoré liečebné postupy, že nechodí na kontroly, rehabilitáciu alebo nebral lieky, liečenie nedostane," povedala Zlatica Janotová, vedúca komisie pre kúpeľnú starostlivosť na generálnom riaditeľstve poisťovne Apollo.
* Komisia posiela žiadosti do kúpeľov. Žiadateľ dostane list s informáciou, do ktorých kúpeľov pôjde. Potom čaká, kedy ho kúpeľné zariadenie predvolá - termín určujú kúpele.
* Ak pacientovi termín nevyhovuje, dá sa po dohode s kúpeľmi zmeniť.
* Ak žiadateľovi do konca roku kúpele nepridelia, môže o ne požiadať v budúcom roku. Musí však predložiť nový návrh na kúpeľnú starostlivosť. Ak pacient do kúpeľov nenastúpi a neudá vážny dôvod, jeho návrh poisťovňa vyradí z evidencie.
Čo hradí pacient a čo poisťovňa
* Liečebné procedúry, ubytovanie a stravovanie prepláca poisťovňa. Pacient hradí dopravu a poplatok 50 korún na deň kúpeľnému podniku. Pripláca aj za osobitné požiadavky (samostatné ubytovanie, televízor).
* Dieťa do šiestich rokov neplatí 50-korunový poplatok, má právo na sprievodcu (najčastejšie ide o rodiča). Detskí pacienti majú zabezpečený pedagogický dohľad, počas školského roku aj vyučovanie.
Ambulantná liečba
* Pri ambulantnej liečbe si pacient platí cestovné a poplatok 50 korún za každý deň pobytu v kúpeľoch, najviac však 21 dní. Rovnaké podmienky platia aj pre liečbu detí. (dro)