O triumf ho nepripravili ani ťažkosti s prevodovkou jeho peugeota. V sobotu v dvoch rýchlostných skúškach nemohol radiť štvrtý rýchlostný stupeň. Ani s týmto hendikepom (maximálna rýchl. 160 km/h) ho však súperi nedokázali zdolať. "Našťastie v nedeľu už bolo všetko fajn," hovoril 36-ročný Grönholm. V cieli bol majster sveta 2000 a 2002 o vyše polminúty rýchlejší ako Estónec Markko Märtin jazdiaci na forde. Ten sa na štart postavil i napriek ľahkému otrasu mozgu, ktorý utrpel pred troma týždňami na podujatí v Argentíne.
Vo Fínsku štartovala i slovenská posádka Jozef Béreš ml., Peter Starý. So súťažou sa však rozlúčila už v sobotu v 16. rýchlostnej skúške. "Po dlhej rovine zatáčali do pravej zákruty cez horizont. Podradil som, ale výkon motora bol vzhľadom na technické problémy slabý a stiahlo mi najprv zadné koleso a potom aj predok. Ešte som to na chvíľu podržal, ale nakoplo nás a už sme boli v kotrmelcoch. Musím priznať, že som bol rýchly," povedal Béreš. Obaja jazdci vyviazli z auta, ktoré skončilo na streche, bez zranení. Pred odstúpením z pretekov jazdila posádka Stylex Tuning Rally Teamu na 33. mieste. Seriál MS pokračuje 20. - 22. augusta v Nemecku. (sb, sita)
Výsledky: 1. Grönholm (Fín.) Peugeot 3:07:16,1, 2. Märtin (Est.) Ford + 34,7 s, 3. Sainz (Šp.) Citroen + 1:44,5, 4. Loeb (Fr.) Citroen) + 2:23,3, 5. Tuohino (Fín.) Ford 2:36,7, 6. Paasonen (Fín.) Škoda 4:36,2, 7. Duval (Belg.) Ford 5:51,0, 8. Gardemeister (Fín.) Škoda 6:03,2.
Poradie MS: 1. Loeb 66, 2. Solberg (Nór.) 44, 3. Grönholm a Märtin po 42, 5. Sainz 40. Pohár konštruktérov: 1. Citroen 109, 2. Ford 83, 3. Subaru 64, 4. Peugeot 61, 5. Mitsubishi 17.