TECHNICKÉ DETAILY ZJAZDOVÉHO BICYKLA Predná vidlica má veľmi veľký zdvih - 17 až 18 cm. Zadný tlmič má zdvih asi 20 cm, zdvih je regulovateľný, nastavovať sa dá aj výška od zeme a strmosť uhla. Vpredu sa používa iba jeden prevodník. Reťaz bezpečne vedie napinák a po bokoch tzv. rock ringy. Kotúčové brzdy majú veľké priemery - 203 mm. Reagujú veľmi citlivo. Kľuky sú duté, so špeciálnou oskou, ložiská sú uložené mimo rámu. V tlmičoch sa používa blokovanie pruženia, pri štartoch je bicykel odpružený menej. V nádobke je špeciálny piest, ktorý riadi prietok oleja. Pri pomalých reakciách sú tlmiče tvrdé, pri rýchlych reakciách sa využívajú naplno. Sedadlo je nízko, čím lepší je jazdec, tým má sedadlo vyššie. Využíva ho len v oddychových úsekoch, jazdci väčšinou stoja v pedáloch. Zadné koleso je menšie, niektorí jazdci používajú takéto menšie koleso aj vpredu. Vhodný typ plášťa sa vyberá podľa podmienok a stavu trate. |
Autor: MARIAN JASLOVSKÝFOTO SME - PAVOL FUNTÁL