SAN FRANCISCO - Šéf americkej počítačovej firmy Apple Computer Steve Jobs podstúpil chirurgický zákrok, pri ktorom mu odstránili nádor na slinivke brušnej. Jobs to oznámil zamestnancom v e-mailovej správe, kde sa ospravedlnil, že celý august bude v rekonvalescencii. Riadením firmy poveril šéfa celosvetových aktivít Tima Cooka.
Hoci dnes 49-ročný Jobs firmu Apple založil, musel z nej na dlhé roky odísť. V roku 1997 sa však vrátil a podľa analytikov má zásluhu na tom, že finančné zdravie podniku sa výrazne zlepšilo. Firma vyrába hlavne počítače Macintosh a prenosné zariadenia iPod. Jobs vedie i filmovú spoločnosť Pixar.
Apple Computer zaznamenal v treťom štvrťroku svojho finančného roka viac ako trojnásobný rast zisku vďaka vysokému dopytu po digitálnom prehrávači hudby iPod.
Postarší manažéri Nike odišli z trucu
Traja najstarší členovia správnej rady najväčšieho svetového výrobcu športovej obuvi a odevov Nike odstúpili. Dôvodom sú podľa ich vyhlásenia predsudky proti ich vysokému veku. Odchod sa týka Johna Jaqua, Richarda Donohuea a Chucka Robinsona. Všetci strávili v správnej rade dohromady 86 rokov.
Jaqua (84) uviedol, že sa stále viac objavujú vonkajšie tlaky na starších členov vedenia kvôli ich veku, pretože niektorí investori sa pri nákupe akcií orientujú i podľa veku a zrejme si myslia, že ľudia nad 80 rokov nedokážu držať krok s vývojom.
Jaqua je členom Správnej rady Nike od založenia firmy v roku 1968. "Väčšina správnych rád má automatický odchod do dôchodku vo veku 72 rokov a my sme tento zvyk prekročili," dodal.
Rusi obmedzujú reklamu na pivo
Výrazným oklieštením reklamy piva uzavrela svoje posledné zasadnutie pred letnými prázdninami dolná komora ruského parlamentu. Ak zákon schváli prezident, pivo sa nedostane na televízne obrazovky v najsledovanejšom čase, nesmie sa objaviť na titulných stránkach novín a časpisov, v školách, nemocniciach, telocvičniach a ozdravovniach, a dokonca ani v blízkosti kostolov.
"Bojujeme o zdravie našich detí. Chceme dať do poriadku reklamný trh," komentovala reštrikcie podpredsedníčka Štátnej dumy Ljubov Slisková. Podľa nej zákon neovplyvní spotrebu piva. "Kto ho pil, piť neprestane. Kto pil kefír, bude piť kefír," hovorí.
Agresívna reklama piva sa v niekoľkých minulých rokoch snažila Rusom vštiepiť, že národným nápojom už nie je vodka, ale pivo. Nie preto, že by sa razom zmenila mentalita národa, známeho svojou obľubou číreho alkoholu. Reklama liehovín je v televízii proste zakázaná. Teraz tento osud fakticky postihne i pivo.
(reuters, čtk)