mosta, zbúranie osemnástich domov i mestskej plavárne. Podľa stanoviska ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií bolo rozhodnutie, kadiaľ železnica povedie plne v rukách mestských poslancov.
Poslanec Ján Krátky z KDH sa však domnieva, že zastupiteľstvo rozhodlo v prospech variantu naprieč plavárňou preto, lebo na presadenie iného variantu už vypršal čas. "Ministerstvo dopravy aj ministerstvo životného prostredia už rozhodli a na zmeny nám neostáva čas," povedal. Poslankyňa za HZDS Janka Fabová kolegov pred hlasovaním upozornila na trestnoprávnu zodpovednosť tých poslancov, ktorí budú za takéto trasovanie železnice hlasovať. Protiprávny stav týmto rozhodnutím nastal aj podľa bývalého primátora Trenčína Jozefa Žišku.
"Keď sa v roku 1998 územný plán schvaľoval, boli prizvané aj ŽSR. Vo svojich pripomienkach nenavrhovali ani prekládku trate, ani zbúranie plavárne či domov. My sme preto do plavárne aj ďalej investovali a teraz sa má búrať," hovorí. Ďalší mestský poslanec Ľubomír Sámel ohlásil počas rokovania zastupiteľstva vznik petičného výboru za vypísanie miestneho referenda o modernizácii železnice.
Podľa primátora Trenčína Branislava Cellera obyvatelia Trenčína odhlasovaným variantom poškodení nebudú.
Mestské zastupiteľstvo zároveň poverilo prednostku mestského úradu Ivetu Orgoníkovu zapracovaním investičnej akcie nového kúpaliska na Ostrove do rozpočtu mesta Trenčín na rok 2005.
MICHAL PIŠKO