Fiktívny hypermarket na festivale v Locarne

BRATISLAVA - Včera večer sa začal medzinárodný filmový festival v Locarne. Oproti poslednému ročníku sa jeho program zúži, premietne sa len 250 filmov (v roku 2003 ich bolo takmer štyristo), v súťažnej sekcii bude porota hodnotiť sedemnásť filmov z ...

BRATISLAVA - Včera večer sa začal medzinárodný filmový festival v Locarne. Oproti poslednému ročníku sa jeho program zúži, premietne sa len 250 filmov (v roku 2003 ich bolo takmer štyristo), v súťažnej sekcii bude porota hodnotiť sedemnásť filmov z 18 krajín.

Najväčšia retrospektíva festivalu - Newsfront - je venovaná novinárom na filmovom plátne. Medzi takmer stovkou takto ladených filmov je niekoľko klasík: Občan Kane od Orsona Wellesa (1941), Dreyfusova aféra od Georgea Meliesa (1899), Všetci prezidentovi muži Alana J. Paculu (1976), ale aj prvý film Michaela Moora Roger a ja (1989).

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Na námestí Piazza Grande sa v sobotu premietne film režiséra Gilla Pontecorva Ostrov v ohni (1969), čím chcú organizátori vzdať hold Marlonovi Brandonovi, ktorý zomrel minulý mesiac.

Do sekcie Súčasní filmári, kde sú zaradené dokumenty i hrané filmy, ktoré sú výsledkom experimentu s filmovou formou, bol zaradený aj český film Český sen. Jeho autori Vít Klusák a Filip Remunda sa minulý rok prezliekli za manažérov a spolu s renomovanou reklamnou agentúrou pripravili a zrealizovali kampaň k otvoreniu nového obchodného domu Český sen. Tá zahŕňala televízne a rozhlasové šoty, plagáty, letáky, inzerciu v tlačených médiách i internetovú stránku nového hypermarketu. Celú kampaň i otvorenie obchodu zdokumentovali. V Čechách sa na film vyskytli aj nepriaznivé ohlasy, autori boli obvinení z manipulácie ľudí. Devätnásť percent obyvateľov vraj doteraz nepochopilo, že hypermarket Český sen bol len mystifikáciou. Film Klusáka a Remundu sa do našich kín dostane na jeseň. (tasr, čtk)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 516
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 186
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 701
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 826
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 980
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 676
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 786
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 487
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu