Aliancii obchodných domov sa darí

BRATISLAVA – Slovenské maloobchodné reťazce združené v nákupnej aliancii Coop Centrum Bratislava zaznamenali vlani najvyšší rast obratu spomedzi všetkých obchodných reťazcov medzinárodnej asociácie nákupcov Coop Euro. Tá zoskupuje tri národné združ

BRATISLAVA – Slovenské maloobchodné reťazce združené v nákupnej aliancii Coop Centrum Bratislava zaznamenali vlani najvyšší rast obratu spomedzi všetkých obchodných reťazcov medzinárodnej asociácie nákupcov Coop Euro. Tá zoskupuje tri národné združenia Coop z Maďarska, Česka a Slovenska a zastrešuje tak nákupné aktivity jedenástich stredoeurópskych maloobchodných reťazcov.

Zatiaľ čo slovenské siete obchodov Jednota, Coop Supermarket a Terno zvýšili vlani svoj obrat o 28,6 percenta, maďarské maloobchodné reťazce Coop Mini, Coop a Coop Maxi iba o 12,92 percenta. Obrat českých spoločností Tip, Tuty, Terno, Tempo a Discont, združených v národnej aliancii Coop Centrum Družstvo Praha, minulý rok dokonca mierne klesol.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

V absolútnom vyjadrení Slovensko za Maďarskom a Českom výrazne zaostáva – dôvodom je menej ako polovičná kapacita trhu. Po prepočítaní na jedného obyvateľa sa však slovenské Coop Centrum Bratislava zaradilo na prvé miesto. Kým maďarské maoloobchodné reťazce Coop dosiahli vlani obrat 868,3 milióna a české 773,8 milióna eur, na slovenskom trhu s polovičnou kapacitou predali spoločnosti Coop tovar za 487,4 milióna eur.

Stredoeurópsku družstevnú alianciu Coop Euro založili národné združenia Coop minulý rok s cieľom vytvoriť silnú regionálnu alianciu nákupcov, ktorá bude mal výhodnejšie postavenie na rokovaniach s globálnymi výrobcami spotrebného tovaru. Vytvorením Coop Eura sa snažia družstevné obchodné reťazce čeliť konkurencii nadnárodných nákupných domov Tesco Stores, Metro, Kaufland alebo Carrefour.

SkryťVypnúť reklamu

TOMÁŠ VELECKÝ

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  6. Probiotiká nie sú len na trávenie
  7. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 341
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 5 902
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 689
  4. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 181
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 2 698
  6. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 2 300
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 707
  8. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 604
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu