Hamburg 29. júla (TASR) - Patríte k pravidelným divákom televíznych novín? Tak potom práve vám je určená táto informácia: nezúfajte, ak vám väčšina správ okamžite vyšumí z hlavy. Podľa najnovšej nemeckej štúdie takéto zabúdanie postihuje drvivú väčšinu divákov.
Sedem z desiatich respondentov sa v priznalo, že do druhého dňa zabudli aj tie najdôležitejšie politické správy, ktoré večer pred tým sledovali v televíznych novinách.
Napríklad dôležitú informáciu, že veľká nemecká firma sa opätovne chystá zaviesť 40-hodinový pracovný týždeň si na druhý deň nepamätalo 98 percent opýtaných.
Anketa odhalila, že ľuďom najviac utkvejú v pamäti správy s emotívnym obsahom, ktorý ešte podčiarkujú strhujúce zábery, ako sú napríklad reportáže o násilných útokoch či prírodných katastrofách.
Na správu o teroristickom útoku v Turecku si spomenulo 26 percent opýtaných a na nemeckú dedinku, ktorú zničil orkán 19 percent divákov.
Zaujímavé však je, že ľudia veľmi rýchlo zabúdajú aj na klebety o celebritách. Informáciu o monackej princeznej Caroline si do nasledujúceho dňa zapamätali len tri percentá divákov.