Ťažký priemysel

Tu sa možno zdá čudné, keď dospelý muž číta komiksový príbeh. V Japonsku je to ale celkom bežné. Nie je zvláštnosťou vidieť biznismana v obleku začítaného cestou do práce do kresleného príbehu - japonskej mangy. V našej krajine nemáme veľa internetových

kaviarní, zato máme Manga kaviarne. Keď vstúpite, študenti aj biznismani svorne pijú kávu či džús, pofajčievajú a čítajú mangu. Police sú plné komiksových príbehov a zákazník si môže zadarmo vybrať na čítanie, čo sa mu zapáči. Za kávu však musí zaplatiť.

Japonsko je kráľovstvom mangy. Tento druh zábavy je rozšírený rovnako medzi deťmi i dospelými. Ako je možné, že komiksové príbehy majú už desiatky rokov obrovský úspech? Po prvé - všetci čítajú komiksy už v detstve. Pravidelne, každý týždeň kupujú rodičia deťom príbehy na pokračovanie. Manga je obyčajne týždenník, v ktorom je asi desať rôznych príbehov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Manga pre chlapcov má napríklad zápletku spojenú so športom, karate, rybačkou, teda čímsi, čo deti vzrušuje. Mnohí významní japonskí športovci sa dali na profesionálnu dráhu práve pod vplyvom mangy. Aj ja si živo spomínam na príbeh Karate baka ičidaj, čo v preklade znamená Môj bláznivý život s karate, a ako som bol v tom období do karate zbláznený a tiež sa chcel stať profesionálom.

Ani v dospelosti najmä muži neprestanú čítať mangu. Témy príbehov sa však menia. Tínedžerom ponúkajú vydavateľstvá príbehy o láske, hudbe, cestovateľských dobrodružstvách, biznismani zas čítajú krimi, o mafii, biznise, šoubiznise, prostitúcii, ale aj o histórii a kultúre. Prostredníctvom mangy sa pre nich stáva dostupným aj svet, ktorý inak nemajú možnosť spoznať. Preto je pre mangu oveľa dôležitejší dobrý príbeh než dokonalé ilustrácie. Dôležité je aj to, aby mal príbeh úspech.

SkryťVypnúť reklamu

Z obrovského množstva manga časopisov sa najlepší predáva v náklade vyše troch miliónov. Súčasťou stratégie časopisu je, že na poslednej stránke nájde čitateľ dotazník. Ak ho vyplní a bude vyžrebovaný, vyhrá drahú počítačovú hru, dovolenku či automobil. Čitatelia majú za úlohu vybrať najlepší a najhorší príbeh. Vydavateľ si tak robí prieskum o popularite jednotlivých autorov.

Manga biznis je krutý. Slabý autor je vyhodený z minúty na minútu. Naopak, najúspešnejšieho dokáže vydavateľ uctievať ako váženého učiteľa, veď tritisíc ľudí si týždenne kupuje časopis práve kvôli jeho príbehu. Ak ho redakcia stratí, ďalšia po ňom okamžite skočí! Hovorí sa, že vydavateľstvo, ktoré má manga sekciu, nikdy nezbankrotuje.

Z úspešného príbehu sa po dvoch-troch rokoch vydá kniha. Autor opäť zarobí a dá sa povedať, že v Japonsku je to jedna z ciest, ako sa stať milionárom. Cesta k miliónu je však dlhá a strastiplná. Život autorov komiksových príbehov je plný tlaku zo strany vydavateľov aj čitateľov. V Japonsku nikto nad kresleným príbehom nemávne rukou ako nad bezcenným brakom. Je to úspešný ťažký priemysel.

SkryťVypnúť reklamu

MASAHIKO

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 587
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 309
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 712
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 121
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 338
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 910
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 864
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 392
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu