Telecom odmieta kritiku konkurencie

BRATISLAVA - Paušálny vytáčaný internet (dial up) a zvýšenie cien za prvé tri minúty pripojenia, ktoré Slovak Telecom plánuje zaviesť od augusta, zdvihli u konkurentov vlnu nevôle a obáv. Očakávaný nárast prevádzky sa podľa alternatívnych operátorov ...

BRATISLAVA - Paušálny vytáčaný internet (dial up) a zvýšenie cien za prvé tri minúty pripojenia, ktoré Slovak Telecom plánuje zaviesť od augusta, zdvihli u konkurentov vlnu nevôle a obáv. Očakávaný nárast prevádzky sa podľa alternatívnych operátorov prejaví preťažením kapacít a následne zníženou kvalitou dial up pripojenia.

Slovak Telecom však obavy pred znížením kvality pripojenia odmieta. Nepredpokladá totiž, že by k preťaženiu liniek došlo z jedného dňa na druhý, ktoré by potenciálne mohlo mať vplyv na kvalitu pripojenia u jednotlivých poskytovateľov. K zmierneniu dosahov očakávaného nárastu prevádzky podľa Telecomu prispeje aj posunutie začiatku slabej prevádzky na štvrtú hodinu popoludní. "Vyťaženosť kapacity je plne v kompetencii jednotlivých poskytovateľov internetu, ktorí majú možnosť svojimi produktmi veľmi precízne regulovať záujem zákazníkov o pripojenie, ako aj jeho intenzitu a čas," informovala Alena Buchláková z odboru externej komunikácie Slovak Telecomu. Veľmi dôležitým faktorom zmierňujúcim rast nárokov na kapacitu dial upu pripojení a potenciálne riziko preťaženia je podľa Telecomu rýchly rozvoj vysokorýchlostného ADSL pripojenia.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

V súvislosti s novými cenami vytáčaného pripojenia Telecom pripúšťa, že zjavne zlacňujú dlhšie surfovanie. Podľa Buchlákovej prinášajú nové ceny zákazníkovi až 40-percentnú úsporu v slabej a 31-percentnú úsporu v silnej prevádzke. Podľa Nextry sa však väčšina používateľov dial upu do internetu pripája na kratší čas. Podľa analýz firmy bude po tarifných zmenách viac ako polovica jej zákazníkov platiť za pripojenie viac. Štatistiky internetovej divízie Telecomu ST Online však ukazujú, že internetové volania kratšie ako 20 minút tvoria približne len tretinu prevádzky, pričom hovory kratšie ako tri minúty sa na celkovej prevádzke podieľajú iba piatimi percentami. (dc)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  6. Probiotiká nie sú len na trávenie
  7. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 344
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 5 912
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 690
  4. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 169
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 2 751
  6. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 2 218
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 696
  8. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 607
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu