Armáda hľadá ľudí, regrutuje aj na kúpaliskách

BRATISLAVA - Rozložený zelený stan, nápis regrutačné stredisko, niekoľko vojakov, okolo mladí muži a dievčatá. Armáda už rok regrutuje nových vojakov, lebo do konca roka 2006 má byť armáda úplne profesionálna.

Armáda sa chystá na zmeny a hľadá nových ľudí. Okrem toho, že chodí na akcie, kde ich je veľa, sa v mestách objavili aj pútače. FOTO SME - PAVOL MAJER

Tento rok chodia vojaci aj po kúpaliskách. Okrem stanu vezmú kapelu, zopár profesionálov, ktorí predvedú ukážky boja a debatujú s prípadnými záujemcami. Za rok už takto prijali okolo 1300 nových vojakov.

Včera boli regrutovať na kúpalisku v Podhájskej. "Ťahákom je najmä kariéra - možnosť ísť do zahraničia, možnosť získať ďalšie vzdelanie, slušné sociálne podmienky," hovorí šéf Vydavateľskej a informačnej agentúry ministerstva obrany Miroslav Minár. Najčastejšou prvou otázkou je výška platu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

"Dve - tri hodiny sme na kúpalisku, niekedy počúva aj päťsto ľudí. Desať, pätnásť ľudí sa príde pýtať podrobnejšie," hovorí Minár. Veľký záujem o službu v armáde je medzi dievčatami. "Často hovoria, že im je jedno, čo budú robiť."

Kúpaliská sú len sprievodnými akciami, ktoré majú lákať ľudí, aby prišli do hlavných regrutačných stredísk. Tie sú v každom krajskom meste. Najviac ľudí majú v databázach v Prešovskom, Košickom a Banskobystrickom kraji. Pracovníci regrutačných stredísk hovoria, že čím vyššia miera nezamestnanosti, tým väčší je záujem o prácu v armáde.

Vojaci chodia regrutovať všade, kde je veľa ľudí. Stan mali rozložený na leteckých dňoch v Bratislave, na futbalovom turnaji o pohár Jozefa Krónera v Staškove, aj na festivale Pohoda v Trenčíne.

SkryťVypnúť reklamu

Na takýchto akciách sa nepodpisujú žiadne záväzky ani zmluvy. "Všetky papiere sa podpíšu až na krajskom regrutačnom stredisku po osobnom pohovore s pracovníkmi," hovorí náčelníčka bratislavského regrutačného strediska Miroslava Sedláková.

Armáda láka ľudí do regrutačného strediska aj reklamnými plagátmi umiestnenými na frekventovaných cestách.

RICHARD FILIPKO

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 472
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 127
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 697
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 698
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 016
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 264
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 747
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 543
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu