Armáda sa chystá na zmeny a hľadá nových ľudí. Okrem toho, že chodí na akcie, kde ich je veľa, sa v mestách objavili aj pútače. FOTO SME - PAVOL MAJER
Tento rok chodia vojaci aj po kúpaliskách. Okrem stanu vezmú kapelu, zopár profesionálov, ktorí predvedú ukážky boja a debatujú s prípadnými záujemcami. Za rok už takto prijali okolo 1300 nových vojakov.
Včera boli regrutovať na kúpalisku v Podhájskej. "Ťahákom je najmä kariéra - možnosť ísť do zahraničia, možnosť získať ďalšie vzdelanie, slušné sociálne podmienky," hovorí šéf Vydavateľskej a informačnej agentúry ministerstva obrany Miroslav Minár. Najčastejšou prvou otázkou je výška platu.
"Dve - tri hodiny sme na kúpalisku, niekedy počúva aj päťsto ľudí. Desať, pätnásť ľudí sa príde pýtať podrobnejšie," hovorí Minár. Veľký záujem o službu v armáde je medzi dievčatami. "Často hovoria, že im je jedno, čo budú robiť."
Kúpaliská sú len sprievodnými akciami, ktoré majú lákať ľudí, aby prišli do hlavných regrutačných stredísk. Tie sú v každom krajskom meste. Najviac ľudí majú v databázach v Prešovskom, Košickom a Banskobystrickom kraji. Pracovníci regrutačných stredísk hovoria, že čím vyššia miera nezamestnanosti, tým väčší je záujem o prácu v armáde.
Vojaci chodia regrutovať všade, kde je veľa ľudí. Stan mali rozložený na leteckých dňoch v Bratislave, na futbalovom turnaji o pohár Jozefa Krónera v Staškove, aj na festivale Pohoda v Trenčíne.
Na takýchto akciách sa nepodpisujú žiadne záväzky ani zmluvy. "Všetky papiere sa podpíšu až na krajskom regrutačnom stredisku po osobnom pohovore s pracovníkmi," hovorí náčelníčka bratislavského regrutačného strediska Miroslava Sedláková.
Armáda láka ľudí do regrutačného strediska aj reklamnými plagátmi umiestnenými na frekventovaných cestách.
RICHARD FILIPKO