Korupcia dopravnej polície je v Nemecku neznámym pojmom. Všetky priestupky sú presne katalogizované v zákone o cestnej premávke. Veľmi úspešnou prekážkou prípadnej korupcie je to, že policajti nevyberajú pokuty v hotovosti, ale dajú previnilcovi do ruky poukážku, alebo mu ju následne pošlú poštou.
Vo väčšine prípadov však vodič hneď nevie, že ho prichytili pri dopravnom priestupku, napríklad keď prekročil povolenú rýchlosť. Až o niekoľko týždňov dostane poštou oficiálne oznámenie, čo spravil a koľko za to musí zaplatiť, či koľko bodov sa mu odratúva z jeho konta. V liste je vždy uvedené meno svedka; väčšinou ide o príslušníka Policajného zboru. Na pochôdzky chodia dopravní policajti takmer vždy vo dvojiciach - jeden z nich je úradným svedkom.
Videozáznamy pri zásahoch nie sú obvyklé. Vodiči si môžu adekvátnosť výšky peňažnej pokuty pri jednotlivých priestupkoch vyrátať na rozličných webových stránkach. A keď sa cítia nevinní, môžu proti oznámeniu o výške pokuty podať odvolanie v rámci zákonom určenej lehoty. Spory riešia súdy.
Peňažné pokuty sa vyrubujú za "menšie" priestupky; za závažnejšie strácajú vodiči takzvané "body vo Flensburgu". Systém flensburských bodov, pomenovaný podľa sídla Ústredného registra Úradu pre motorové vozidlá v mestečku Flensburg, je pomerne jednoduchý: Každý vodič má na svojom "dopravnom konte" určitý počet bodov. Za každý väčší priestupok sa mu z neho odrátajú body podľa presne určeného kľúča. Ak sa mu body znížia na istú úroveň, dostane úradné varovanie, aby sa pridržiaval predpisov; ak sa mu v dôsledku ďalších priestupkov (povedzme priveľkého prekročenia rýchlosti) zníži počet bodov na kritickú hranicu, vodič musí ísť na povinné preškolenie; ak vyčerpá všetky body, potom mu úrady na istý čas zoberú vodičský preukaz.
JÁN ŠALGOVIČ, Mníchov