Jeden je však viditeľný: na Slovensku tak pozorne vnímanej téme korupcie sa v českých médiách venuje menej pozornosti. Existuje tu na ňu pritom rovnaké podhubie. Lenže kde niet žalobcu, tam niet ani sudcu. Samotní vodiči sa budú sotva chváliť, že sa dopustili závažného dopravného priestupku, a potom ešte trestného činu podplácania. A najmä tu chýba také gesto, s akým nastupoval do úradu slovenský minister vnútra Vladimír Palko, ktorý sľuboval nekompromisný boj s korupciou a trestnou činnosťou v radoch Policajného zboru. Jeho český partner Stanislav Gross sa preslávil skôr úsilím s nikým si to príliš nerozhádzať. A už vôbec nie s policajtmi.
Mnohí z nich podliehajú zlozvyku hovoriť s vodičom osamote, bez prítomnosti zvyšku posádky vozidla, nehovoriac už o odháňaní náhodných okoloidúcich.
V lepšom prípade akoby tým dávali najavo neistotu o čistote vlastného zásahu, v horšom prípade vzbudzujú podozrenie z korupčných úmyslov. Výška pokuty, ktorú možno vodičovi udeliť na mieste, je limitovaná sumou 2000 českých korún. Českí policajti pritom často radi hovoria o oveľa vyšších sumách. Tie sú skutočne možné, ale len v ďalšom konaní. A tam majú vodiči prekvapivo vysoké šance obísť bez trestu. Na vysoké percento priestupkov sa zabudne alebo sa premlčia. Pri zvyšku sa nezriedka ukáže, že polícia sa ocitla v dôkaznej núdzi: nemá fotodokumentáciu, svedecké výpovede ani iné dôkazy.
PETER GABAĽ, Praha