Klesá predaj piva aj nealko nápojov

Typicky sezónnym tovarom je aj pivo. Pivovary po iné roky predávali polovicu produkcie v letných mesiacoch. Tohtoročné chladné a daždivé leto im urobilo škrt cez rozpočet. České aj slovenské pivovary vyčíslili, že tento rok predávajú o 15 až 20 percent .

Typicky sezónnym tovarom je aj pivo. Pivovary po iné roky predávali polovicu produkcie v letných mesiacoch. Tohtoročné chladné a daždivé leto im urobilo škrt cez rozpočet. České aj slovenské pivovary vyčíslili, že tento rok predávajú o 15 až 20 percent menej piva ako vlani.

Kým českí pivovarníci hovoria, že za to môže počasie, ich slovenskí kolegovia to odôvodňujú zvýšenou spotrebnou daňou. Pätnásťpercentný prepad predaja zaznamenal Pivovar Vyškov z južnej Moravy. Podľa riaditeľa podniku Jiřího Piňosa pre chladné počasie zívajú prázdnotou nielen záhrady reštaurácií, ale aj samotné "hospody".

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Na Slovensku vidia pivovary príčinu poklesu predaja inde. "Za posledný mesiac jún sme zaznamenali medziročný pokles o 16 percent. Iba chladnejšie počasie takýto prepad vyvolať nemôže," tvrdí riaditeľ združenia pivovarníkov a sladovníkov Roman Šusták. Podľa neho stoja za problémami sektora vyššie spotrebné dane, ktoré od januára zvýšili ceny pre spotrebiteľov. "Za prvý štvrťrok vykázal sektor stratu 192 miliónov," dodal Šusták.

Chladné počasie zabrzdilo túto sezónu aj predaj nealko nápojov. "V predchádzajúcich rokoch boli tieto týždne najteplejšími v roku. Je samozrejmé, že nastal pokles spotreby," vysvetľuje obchodný riaditeľ Poděbradky Jaroslav Barvíř. "Ľudia pijú podľa toho, ako sú smädní. V týchto dňoch, ktoré sprevádza zlé počasie, smädní nie sú," doplnil Pavel Klimeš zo spoločnosti Fontea, ktorá vyrába nealkoholické nápoje.

SkryťVypnúť reklamu

(tv, čtk, tasr)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 564
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 280
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 708
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 074
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 251
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 924
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 846
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 413
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu