Prezidentská kancelária žiada o sedem ľudí viac - troch na sekretariát a po dvoch na sekcie komunikácie a legislatívy. O päť úradníkov viac vraj treba odboru európskych záležitostí rovnomennej sekcie Úradu vlády, a to pre nedávno prijatý zákon z dielne KDH o spolupráci parlamentu a vlády v záležitostiach Európskej únie.
Ministerstvo výstavby a regionálneho rozvoja navrhuje zvýšiť počet zamestnancov zodpovedných za čerpanie eurofondov o dvadsať, na rozdiel od iných úradov však nežiada viac peňazí.
Požiadavka Kancelárie prezidenta podľa šéfa sekcie komunikácie Mariána Bednára nie je nová. Povedal, že v máji minulého roka ústavnoprávny výbor parlamentu odsúhlasil zvýšenie počtu štátnych zamestnancov v kancelárii zo 67 na 74, no tohtoročný štátny rozpočet s ním nepočíta. "Vlastne len dobiehame, čo nám už odsúhlasili." Rozšírenie má stáť ročne 5 miliónov korún.
Aj tento rok výbor rozhodol rovnako. Róbert Madej zo Smeru rozšírenie kancelárie pokladá za opodstatnené, lebo jej pribudli nové úlohy, najmä pri dojednávaní a ratifikácii medzinárodných zmlúv. Za rozšírenie kancelárie hlasoval aj Peter Miššík z SDKÚ. Kancelária podľa neho dokázala vysvetliť, načo nových ľudí potrebuje. "Za toto už nepôjdeme," hovorí.
Eduard Kolesár z HZDS rozšírenie kancelárie nepodporil. Povedal, že má dojem, že prezident chce kanceláriu posilniť svojimi ľuďmi, keďže výmena zamestnancov v štátnej službe nie je jednoduchá. "Domnievam sa, že Kancelária prezidenta má dosť pracovníkov."
Hovorca vicepremiéra Pála Csákyho Martin Urmanič tiež povedal, že odbor Úradu vlády musí "zabezpečovať nové úlohy". Požiadavka na 5 ľudí podľa neho nie je definitívna, ale ide "iba o predpokladaný zámer". Úrad vlády vypočítal, že rozšírenie si z jeho rozpočtovej kapitoly vyžiada o 2,3 milióna korún viac.
Návrhy na zmenu "systemizácie" rezorty posielajú Úradu pre štátnu službu. Kancelár úradu Ľuboš Pastor povedal, že tam posudzujú, či je zvýšenie (zníženie) počtu zamestnancov opodstatnené. Návrhy schvaľuje vláda, o konečnej podobe však rozhodne parlament v štátnom rozpočte.
JOZEF ČAVOJEC