Trať v Trenčíne chcú železnice modernizovať v rámci projektu realizovaného na úseku Nové Mesto nad Váhom - Púchov. Variant železnice vedúcej stredom mesta by si vyžiadal nový most, zbúranie asi dvadsiatky domov i historickej letnej plavárne. Podľa odhadov by jeho cena mala dosiahnuť 3,1 miliardy korún. Drahší variant, ktorý by však uvoľnil veľké pozemky v centre mesta, by si vyžiadal asi 7,4 miliardy.
K vytvoreniu komisie viedla petícia občanov, ktorí protestovali proti variantu trate vedúcej naprieč mestom. Rozhodnutie komisie malo mať pre poslancov odporúčací charakter.
Hlasovanie komisie však dopadlo nerozhodne a zastupiteľstvo bude musieť rozhodnúť bez jej odporučenia. Podľa ministerstva dopravy je rozhodnutie o tom, kadiaľ trať povedie, v rukách mestských poslancov. Zároveň však zdôrazňuje, že trať mimo mesta enormne zvýši náklady.
Podľa člena komisie a poslanca Róberta Lifku väčšina poslancov pochádza z vládnych strán, ktoré sú napojené na ministra dopravy. "Budú presadzovať lacnejšie a teda pre život Trenčanov horšie riešenie. Budem presadzovať, aby o tejto veci rozhodovali priamo občania," hovorí. Podľa poslanca Jána Babiča pracovala komisia bez náležitých finančných, ekologických i urbanistických štúdií. "Akékoľvek naše rozhodnutie v tejto situácii nebude dobré. Najčistejšie by bolo, keby sa rozhodlo v referende," myslí si. Predseda komisie Richard Kerekeš však namieta, že variant obchvatu popri diaľnici nie je zahrnutý v stratégii ŽSR a teda nemá investora. "Plebiscit nemá zmysel, lebo občania by rozhodovali o niečom nereálnom," tvrdí. Primátor Trenčína Branislav Celler pravdepodobne zvolá v tejto veci mimoriadne zastupiteľstvo.