Jednému dôchodcovi zostáva málo, ale spolu ide o milióny

S postupným starnutím Európy sa seniori stávajú zaujímavými aj pre inzerentov a reklamné agentúry. V západnej Európe sa im už venujú ako špeciálnej skupine. A ukazuje sa, že sa to oplatí, pretože Whoopies wealthy older people (Dobre zabezpečení seniori),

ako ich volajú, míňajú viac ako bájna generácia X, ktorá bola doteraz hlavným trendom.

Seniorov si už postupne začína všímať aj slovenská reklama. Zatiaľ síce len kopú do futbalovej lopty v reklame na geriavit alebo odháňajú smrtku s kosou, ktorá im zvoní pri dverách, ale už onedlho sa pravdepodobne objavia aj v reklamách na zájazdy či kosačky na trávu.

K Holandsku, kde reklamná agentúra Senmar vydala príručku marketingu pre seniorov, však máme stále ďaleko. Príručka vymenúva "diery na trhu" a podľa českého časopisu Týden skvelú budúcnosť predpovedá najmä cestovaniu, keďže "generácia, ktorá teraz starne, je zvyknutá cestovať". Dobré vyhliadky má aj zábava, kultúra, potreby pre záhradkárov, trh s oblečením a jedlom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Slovenskí dôchodcovia zatiaľ nepatria do skupiny ľudí, ktorí by mohli priveľa dopriať, ale dôchodkový vek si už mnohí začínajú užívať aktívne.

Z hľadiska toho, koľko môžu minúť, nedopadli v prieskume Slovenský spotrebiteľ, ktorý pravidelne robí reklamná agentúra Publicis Knut, najlepšie. Seniorov-spotrebiteľov rozdelili do skupín podľa toho, koľko im zostane na míňanie, keď zaplatia poplatky za bývanie a energiu a odložia si peniaze na stravu.

Spotrebiteľskému typu, ktorý nazvali babka, zostane zo starobného dôchodku na koníčky či nákupy pre radosť 523 korún mesačne. Dôchodcovi-mužovi, ktorého nazvali stratený, zostane 986 korún. Ak sa však zráta vreckové všetkých členov týchto skupín (23,7 percenta všetkých spotrebiteľov), ich nákupná sila je viac ako 818 miliónov.

SkryťVypnúť reklamu

Na našich dôchodcov sa tak podľa Martina Knuta z agentúry orientujú predovšetkým spoločnosti, ktoré sú si isté ich záujmami - napríklad výrobcovia záhradníckych potrieb či banky so špeciálnymi seniorkontami.

O "vreckové" dôchodcov majú záujem aj firmy, ktoré ponúkajú výlety spojené s nákupmi. Najmä dôchodcovia na dedinách dostávajú letáky, na ktorých ich firmy pozývajú na výlet po Slovensku či Morave.

Autobus ide vždy na turisticky príťažlivé miesto, ale súčasťou výletu je aj trojhodinová prednáška o výhodnej kúpe sady riadov, skvelej obedovej súprave či antialergických perinách. Poplatok za výlet je okolo dvesto korún a firme sa väčšinou podarí niečo predať.

Prieskum Slovenský spotrebiteľ ukázal, že dôchodcovia nakupujú stále podľa toho, aký výhodný je pomer ceny a kvality, aj v tejto skupine však stúpol význam obľúbenej značky. Slovenskí dôchodcovia dokonca začali viac uvažovať o ďalšom vzdelávaní (nárast z 9,5 percenta v roku 1999 na 12,7 v roku 2003). Pre väčšinou seniorov je síce stále najobľúbenejším relaxom televízia alebo práca okolo domu či záhrady, ale stále viac ich považuje za dobrý relax "ísť von s priateľmi", mierne narástol aj záujem o šport, koníčky, alebo o divadlo, hudbu či film, naopak, poklesol záujem o čítanie novín a časopisov.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 568
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 285
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 709
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 076
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 273
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 919
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 850
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 412
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu