ali každý týždeň v polmiliónovom náklade. Hltať ich mohli aj detskí čitatelia v bývalom Česko-Slovensku, kde sa Pif Gadget predával ako jediný "západný" komiks vďaka tomu, že jeho vydavateľom bol francúzsky komunistický denník l'Humanité. Pif zanikol v roku 1993, keď sa noviny dostali do vážnych finančných problémov.
Vydavateľom nového Pifa je opäť l'Humanité, ktorý do štartu vložil pol milióna eur a dúfa, že prostredníctvom detského mesačníka získa nových čitateľov. K prvému číslu boli pribalené pifises-sušené vajíčka "ožívajúce" vo vode. Ide o presnú repliku hračky, ktorá sa pred tridsiatimi rokmi objavila v Pifovi, keď začal vychádzať.
Prvá roznáška nového Pifa, ktorý má 132 strán za relatívne nízku cenu (3,90 eura) v porovnaní s ostatnými detskými časopismi, sa skončila v Paríži takmer vzburou. Na mnohých miestach vypredali stánkari stovky exemplárov v priebehu niekoľkých hodín a nevedeli uspokojiť nával záujemcov. Za prvý deň predaja zmizol takmer celý náklad a Pif sa do niektorých stánkov mimo hlavného mesta vôbec nedostal. Vydavateľ sľúbil, že počas víkendu urobí dotlač.
Denníku l'Humanité sa návratom Pifa do stánkov podaril šikovný marketingový ťah. Úspešní tridsiatnici, z ktorých mnohí vyrastali na Rahanových hrdinstvách, disponujú vo Francúzsku nezanedbateľnou kúpnou silou. Silu nostalgie a peňaženiek tejto generácie si uvedomil aj režisér Christopher Gans (Bratstvo vlka), ktorý sa dobrodružstvá Rahana chystá preniesť na filmové plátno.
Patrick Apel-Muller, šéfredaktor l'Humanité vlastniaceho značku Pif, si myslí, že v prípade úspechu by sa časopis opäť mohol stať týždenníkom, ako v ére svojej slávnej minulosti.
Autor: MICHAL HAVRAN ml., Štrasburg pre SME