Komiksový časopis Pif sa vracia aj s hračkou

Po dlhej pauze sa do francúzskych a belgických novinových stánkov vracia legendárny komiksový časopis Pif Gadget. Príhody bláznivého psa Pifa, dobrodružstvá Rahana a ďalšie kreslené série boli skutočným popkultúrnym fenoménom - v 70. a 80. rokoch vychádz

ali každý týždeň v polmiliónovom náklade. Hltať ich mohli aj detskí čitatelia v bývalom Česko-Slovensku, kde sa Pif Gadget predával ako jediný "západný" komiks vďaka tomu, že jeho vydavateľom bol francúzsky komunistický denník l'Humanité. Pif zanikol v roku 1993, keď sa noviny dostali do vážnych finančných problémov.

Vydavateľom nového Pifa je opäť l'Humanité, ktorý do štartu vložil pol milióna eur a dúfa, že prostredníctvom detského mesačníka získa nových čitateľov. K prvému číslu boli pribalené pifises-sušené vajíčka "ožívajúce" vo vode. Ide o presnú repliku hračky, ktorá sa pred tridsiatimi rokmi objavila v Pifovi, keď začal vychádzať.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Prvá roznáška nového Pifa, ktorý má 132 strán za relatívne nízku cenu (3,90 eura) v porovnaní s ostatnými detskými časopismi, sa skončila v Paríži takmer vzburou. Na mnohých miestach vypredali stánkari stovky exemplárov v priebehu niekoľkých hodín a nevedeli uspokojiť nával záujemcov. Za prvý deň predaja zmizol takmer celý náklad a Pif sa do niektorých stánkov mimo hlavného mesta vôbec nedostal. Vydavateľ sľúbil, že počas víkendu urobí dotlač.

Denníku l'Humanité sa návratom Pifa do stánkov podaril šikovný marketingový ťah. Úspešní tridsiatnici, z ktorých mnohí vyrastali na Rahanových hrdinstvách, disponujú vo Francúzsku nezanedbateľnou kúpnou silou. Silu nostalgie a peňaženiek tejto generácie si uvedomil aj režisér Christopher Gans (Bratstvo vlka), ktorý sa dobrodružstvá Rahana chystá preniesť na filmové plátno.

SkryťVypnúť reklamu

Patrick Apel-Muller, šéfredaktor l'Humanité vlastniaceho značku Pif, si myslí, že v prípade úspechu by sa časopis opäť mohol stať týždenníkom, ako v ére svojej slávnej minulosti.

Autor: MICHAL HAVRAN ml., Štrasburg pre SME

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 492
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 165
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 698
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 751
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 004
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 453
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 768
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 520
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu