SOI: Calgon v reklame neklamal

BRATISLAVA - Reklama na zmäkčovač vody Calgon nebola podľa Slovenskej obchodnej inšpekcie klamlivá. "Testovanie preukázalo pri ochrane výhrevného telesa pred usadzovaním vodného kameňa vyššiu účinnosť výrobkov značky Calgon oproti lacnejším zmäkčovačom,"

povedala hovorkyňa inšpekcie Danuša Krkošová. Potvrdila sa tak opodstatnenosť údajov o kvalite výrobkov Calgonu a reklamu z hľadiska deklarovaného účinku ochrany pred vodným kameňom nemožno považovať za klamlivú, dodala. Podnet na preskúmanie Calgonu dostala Slovenská obchodná inšpekcia od Asociácie spotrebiteľov Slovenska, ktorá dala ešte koncom minulého roka Calgon a lacnejšie zmäkčovače testovať do laboratórií Výskumného ústavu textilnej chémie v Žiline. Podľa výsledkov skúšok lacnejšie zmäkčovače vody neboli neúčinné, ako tvrdila reklama nadnárodného koncernu. Podľa inšpekcie však metóda, ktorú Asociácia na testovanie zvolila, nebola vhodná. "Potvrdilo sa, že deklarovaný účinok výrobkov Calgon, teda zabraňovanie usadzovaniu vodného kameňa, nie je možné preukazovať skúšobnou metódou Asociácie spotrebiteľov Slovenska," konštatovala Slovenská obchodná inšpekcia. (tasr)

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 527
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 192
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 702
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 861
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 972
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 749
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 794
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 477
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu