povedala hovorkyňa inšpekcie Danuša Krkošová. Potvrdila sa tak opodstatnenosť údajov o kvalite výrobkov Calgonu a reklamu z hľadiska deklarovaného účinku ochrany pred vodným kameňom nemožno považovať za klamlivú, dodala. Podnet na preskúmanie Calgonu dostala Slovenská obchodná inšpekcia od Asociácie spotrebiteľov Slovenska, ktorá dala ešte koncom minulého roka Calgon a lacnejšie zmäkčovače testovať do laboratórií Výskumného ústavu textilnej chémie v Žiline. Podľa výsledkov skúšok lacnejšie zmäkčovače vody neboli neúčinné, ako tvrdila reklama nadnárodného koncernu. Podľa inšpekcie však metóda, ktorú Asociácia na testovanie zvolila, nebola vhodná. "Potvrdilo sa, že deklarovaný účinok výrobkov Calgon, teda zabraňovanie usadzovaniu vodného kameňa, nie je možné preukazovať skúšobnou metódou Asociácie spotrebiteľov Slovenska," konštatovala Slovenská obchodná inšpekcia. (tasr)