Scissor Sisters, Phoenix, Air * Schloss Schönbrunn, Viedeň * 30. 6. Je ťažko pochopiteľné, prečo vlastne francúzska dvojica Air predstavuje svoju komornú hudbu pred davmi ľudí. Ich koncert v areále bývalého honosného sídla dynastie Habsburgovcov, totiž presvedčil o tom, že si ich stačí pustiť doma.
Po zahrievacích nevýrazných vystúpeniach skupín Scissor Sisters, disco-gitarovej kapely z newyorskej scény a francúzskych Phoenix, ktorí sa nevedia rozhodnúť, či ísť cestou Black Sabbath alebo Jamiroquaia, vyšli na scénu Air. Dvaja mladí muži v oblekoch, doplnení o ďalšieho hráča na klávesové nástroje a čierneho bubeníka a basistu v jednej osobe, začali hrať pesničky presne podľa albumovej predlohy, no bez potrebného životodarného kyslíka. Ten by však duu s názvom Air, čo v preklade znamená vzduch, nemal chýbať.
Jemné, miestami až ambientné pesničky pôsobili na veľkom pódiu trochu nepatrične, dokonca až nudne. Z viac ako hodinovej letargie publikum, v ktorom prevažovali tínedžeri, vytrhli snáď iba najznámejšie hitovky ako Playground Love, známa z filmu Sofie Coppolovej Virgin Suicide alebo húpavá Kelly Watch The Stars z albumu Monn Safari. Z aktuálnej platne Talkie Walkie skupina predstavila napríklad Cherry Blossom Girl, vychádzajúcu z bohatej tradície francúzskeho šansónu alebo snivú, aj keď šušľavo odspievanú Surfin on a Rocket.
Vystúpenie zasnených Francúzov odkrylo slabé miesta tejto dvojice, ktorá bez všetkých vizuálnych efektov sprevádzajúcich jej skladby (spomeňte si na klip Kelly Watch The Stars s pingpongovým súbojom dvoch športovkýň), vyznieva na koncertnom pódiu len polovične. Asi ako soundtrack, ku ktorému niekto zabudol natočiť film.
Hudba dvojice Nicolas Godin a Jean-Benoit Dunckel, ktorá vychádza z odkazu mŕtveho speváka Serga Gainsbourga, atmosferických syntezátorov Jeana-Michela Jarra a súčasnej elektronickej scény, by sa skôr hodila do menšieho klubu než pred impozantné staré cisárske sídlo.