Michael Moore prepisuje históriu

Nový film kontroverzného amerického režiséra Michaela Moora Fahrenheit 9/11 je momentálne najdiskutovanejšou udalosťou amerického šoubiznisu. Počas prvých troch dní premietania zarobil rekordných 21,8 milióna dolárov, čím sa zapísal do historických rebríč

kov ako vôbec prvý dokument, ktorý sa stal za víkend najnavštevovanejším novým filmom v amerických kinách.

Moorovmu úspechu výrazne pomohlo nielen ovenčenie Zlatou palmou na prestížnom festivale v Cannes, ale aj negatívna reklama, ktorú spôsobilo štúdio Disney s vyhlásením, že film v amerických kinách nebude distribuovať pre to, že otvorene kritizuje prezidenta Georgea Busha za jeho postoje týkajúce sa teroristických útokov v USA a vojny v Iraku. Majitelia spoločnosti Miramax, ktorá film produkovala a ako súčasť obchodného impéria Disney sa musela podriadiť rozhodnutiu svojho vlastníka, sa však rozhodli kúpiť distribučné práva ako fyzické osoby.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Zabrániť tomu, aby sa snímka, ktorej autor sa netají, že vznikla aj so snahou prispieť k porážke Busha v jesenných voľbách, dostala do amerických kín, sa potom ešte snažili skupiny konzervatívcov. Jedna z nich sa dokonca obrátila na Federálnu volebnú komisiu s podnetom na preskúmanie toho, či film neporušuje pravidlá predvolebnej kampane, no neuspela.

"Sú to ohromujúce čísla," cituje Moora, ktorý sa zároveň poďakoval svojim nepriaznivcom za publicitu, agentúra ČTK. Film s rozpočtom šesť miliónov dolárov sa premieta spolu v 868 kinosálach po celej Amerike (na www.fahrenheit911.com dokonca nájdete zoznam všetkých miest, kde ho možno vidieť). Podľa prvých prieskumov až 91 percent divákov si myslí, že je "skvelý" a 93 percent by ho určite odporučilo vidieť aj svojim známym. V rebríčku návštevnosti dokonca výrazne predbehol aj nový film Stevena Spielberga The Terminal s Tomom Hanksom.

SkryťVypnúť reklamu

V Európe film Fahrenheit 9/11 ako prví uvidia Angličania (9. júla). Ako povedala zástupkyňa spoločnosti Continental film, ktorá u nás distribuovala predchádzajúcu Moorovu snímku Bowling for Columbine, budú sa snažiť získať práva aj na jeho nový film. Presný termín slovenskej premiéry zatiaľ zostáva neznámy, isté je len, že to určite nebude skôr ako na jeseň tohto roka.

(her)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  6. Probiotiká nie sú len na trávenie
  7. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 348
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 5 922
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 690
  4. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 158
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 2 813
  6. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 2 174
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 688
  8. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 610
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu