Znížte počet projektov: Eliminujte nehospodárne projekty - hlavne tie, ktoré vyžadujú veľké investície.
Znížte počet pracovných miest: Zredukujte pracovné miesta. Naložte viac práce existujúcemu personálu.
Prerozdeľte zdroje: Prideľte pracovníkom nové, efektívnejšie úlohy. Možno bude potrebné školenie. Prechodné obdobia nemusia prebehnúť hladko.
Súťaživé oddelenia: Urobte z oddelení osobitné prevádzkové centrá a nechajte ich bojovať o zákazníkov vo firme ako aj na trhu. Praktizujú to napríklad General Motors.
Filiálka spoločných služieb: Sformujte alianciu podobne situovaných zákazníkov tej istej služby a preveďte pracovné zaťaženie na "filiálku spoločných služieb". Toto vyžaduje odovzdanie kontroly a politické aliancie s outsidermi. Skúsenosti ukazujú, že spoločne riadená filiálka môže bez samostatného manažmentu dopadnúť zle. V tomto prípade môže byť outsourcing efektívnou alternatívou zlyhaného experimentu.
Spoločný podnik s poskytovateľmi služieb: Spoločný podnik znamená aj zdieľanie rizík a finančných odmien. (Outsourcing znamená zdieľanie zodpovednosti a prípadné zdieľanie rizík, ale zriedka zdieľanie finančných odmien). Spojenie síl s poskytovateľom služieb môže byť užitočné, ak vás funkcie, ktoré plní spoločný podnik, nenútia priamo alebo nepriamo propagovať "kanibalizáciu" vašich vlastných priorít. Poskytovateľ služieb, ako váš spoločník, bude určite očakávať mieru návratnosti svojej investície predajom spoločných služieb na trhu iným subjektom, vrátane vašich konkurentov.
Iné modely: Manažment organizácie pozná mnoho iných vzorov na rýchlosť, odbornosť, technologickú kompetenciu a dosiahnutie iných cieľov.