Bankrot: o odškodnenie treba požiadať

V prípade krachu cestovnej kancelárie nedostane odškodnenie od poisťovne automaticky každý poistený klient. Odškodnení budú len tí, ktorí požiadajú poisťovňu o poistné plnenie.

"Podľa zákona si musia poškodení klienti o náhradu poistného plnenia písomne požiadať. Na všetkých pobočkách poisťovne Union, ako aj na web stránke je k dispozícií príslušné tlačivo Hlásenie o poistnej udalosti , ku ktorému je potrebné doložiť originál zmluvy o obstaraní zájazdu, originál dokladu o úhrade ceny za zájazd a splnomocnenie spolucestujúcich osôb uvedených na zmluve o obstaraní zájazdu," vraví hovorkyňa poisťovne Union Drahomíra Juríková. Rovnako treba postupovať aj v prípade iných poisťovní. Aby klient dostal svoje peniaze, musí sa prihlásiť do určitého dátumu, ktorý je uvedený v poistnej zmluve.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Poškodení klienti nemusia dostať celú sumu, ktorú za zájazd zaplatili, ale len jej časť. "Smerodajná je výška poistnej sumy, ktorú si cestovná kancelária zvolila," hovorí riaditeľka odboru poistenia priemyslu a podnikateľov Allianz - Slovenskej poisťovne Janka Petrufová. Ak je poistná suma nižšia ako nároky poškodených klientov, dostane každý len pomernú časť zo svojej pohľadávky.

Ak cestovná kancelária skrachuje, je poisťovňa povinná zabezpečiť návrat jej klientov zo zahraničia domov. "Všetci klienti dostanú od cestovnej kancelárie, ktorá má s nami uzavreté poistenie, číslo na asistenčnú službu, ktorá zabezpečí u zmluvného partnera nevyhnutné ubytovanie, stravovanie a dopravu domov," povedala Petrufová.

"Cestovná kancelária musí mať uzavretú zmluvu o repatriácii s dopravcom, ktorý je povinný v prípade jej úpadku fyzicky zabezpečiť repatriáciu. Poisťovňa zabezpečuje repatriáciu finančne. V reálnom živote sa však ukazuje, že poisťovňa nielen finančne zabezpečuje, ale aj organizuje repatriáciu," hovorí Juríková.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 549
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 246
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 704
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 010
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 087
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 936
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 828
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 440
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu