BRATISLAVA 17. júna (SITA) - Najsledovanejšou hlavnou večernou spravodajskou reláciou televíznych a rozhlasových staníc sú Televízne noviny TV Markíza. Pravidelne, teda denne alebo tri až šesťkrát do týždňa, si ich pozrie 62,3 percenta populácie. Na druhom mieste sú Noviny STV so 44,7 percentnou a Noviny TV Joj s 20 percentnou pravidelnou sledovanosťou. Vyplýva to z pravidelného prieskumu Odboru mediálneho výskumu Slovenského rozhlasu (OMV SRo), ktorý uskutočnil od 25. do 31. mája na reprezentatívnej vzorke 3386 respondentov.
Za trojicou najúspešnejších večerných spravodajských relácií nasleduje Rádiožurnál SRo vysielaný o 18:00 s pravidelnou počúvanosťou takmer 19 percent. Správy televízie TA3 medzi 18:00 a 20:00 pravidelne sleduje vyše desať percent opýtaných a večerné spravodajstvo maďarských televíznych staníc 6,7 percenta respondentov. Aj české televízie majú svojich stálych divákov. Hlavnú spravodajskú reláciu Českej televízie Udalosti ČT1 o 19:15 pravidelne sleduje 4,5 percenta účastníkov výskumu a k Televíznym novinám súkromnej TV Nova o 19:30 si pravidelne sadá 3,4 percenta opýtaných.
Spomedzi diskusných publicistických relácií má najvyššiu sledovanosť Sito v TV Markíza, a to 35 percent. Nasleduje Na telo (TV Markíza) s 31,5 percentami pravidelných divákov, O päť minút dvanásť na Jednotke s 30,4 percentami, diskusné relácie SRo Sobotné dialógy (15,6%) a Nočné dialógy (9,3%), reláciu V politike na TA3 pravidelne sleduje 6,3 percenta divákov a Bez rešpektu na Rádiu Expres si pravidelne naladí päť percent poslucháčov.
Divácky najúspešnejšou TV stanicou podľa májového prieskumu zostáva TV Markíza, ktorú sledovalo 72 percent opýtaných. Verejnoprávnu Jednotku STV pozeralo 49,5 percenta a TV Joj 29,4 percenta účastníkov prieskumu. Druhý program STV sledovalo 13,3 percenta a spravodajskú TA3 takmer dvanásť percent divákov. Zo zahraničných TV staníc mali najvyššiu sledovanosť české a maďarské televízie - TV Prima (9,6%), verejnoprávna ČT1 (7,9%), RTL Klub (7,3%), TV Nova (7,1%), TV 2 (4,9%) a MTV1 s 4,8 percentami divákov.
Dominantnú pozíciu na trhu potvrdila v máji TV Markíza podielom takmer 42 percent. Trhový podiel Jednotky STV bol 17,5 percenta, TV Joj mala na televíznom trhu takmer jedenásť percentný podiel. Nasleduje TV Prima (3,2%), Dvojka (3,1%), TV Nova (2,5%) a TV TA3 s takmer dvojpercentným podielom na trhu.
Podrobnejšie informácie prinesie agentúra SITA v správe Tab.: Najsledovanejšie sú Televízne noviny TV Markíza