V pedagogicko-psychologických poradniach ku koncu školského roka evidujú čoraz viac rodičov, ktorých deti v škole neprospievajú, s otázkou, či ich zlý prospech nemôže súvisieť s niektorou poruchou učenia. "U niektorých detí takéto problémy skutočne zistíme, u väčšiny však nie. Vtedy vznikne problém, čo rodičom povedať. Vaše dieťa nemá dyslexiu, len sa proste zle učí?" hovorí psychologička z poradne.
Podľa psychologičky Jolany Kusej je množstvo príčin, pre ktoré sa dieťa učí horšie, ako je jeho intelekt. "Niektoré môžu byť v osobnosti dieťaťa, iné v prostredí rodiny, prípadne i školy."
Podľa Kusej je dobré, keď rodičia s dieťaťom k psychológovi prídu, aj keď sa nediagnostikuje porucha učenia. "Keď sa začneme viac zaujímať o podmienky, v akých ich dieťa žije, o jeho prežívanie, pocity - už to máva zvyčajne pozitívny účinok." (sr)