Do konkurzu sa prihlásili Rádiokomunikácie Slovak Telecomu, Telecom Corp., Satro (Satelitné televízne rozvody) a Slovak Digital Group (predtým Award development) - stopercentná dcérska spoločnosť Czech Digital Group, ktorá v Česku prevádzkuje vlastnú sieť digitálneho vysielania.
Slovensko je v digitálnom vysielaní pozadu. O jeho spustení sa hovorí už niekoľko rokov. Pravidelné vysielanie sa predpokladá od roku 2005 a ukončenie súčasného analógového vysielania je naplánované na rok 2015. Podľa posledných plánov navyše malo skúšobný projekt spustiť do konca júna, ale je len málo pravdepodobné, že sa to podarí.
Pre digitálne vysielanie mali pôvodne slúžiť televízne kanály: Bratislava K 50, Banská Bystrica a Zvolen K 59, Košice a Prešov K 44. Bratislavský kanál má však pridelený spoločnosť MAC TV, vysielateľ televízie JOJ.
Pre digitálne vysielanie treba vymeniť všetku technológiu v dnešných vysielačoch okrem budov, stožiarov a snáď vysielacích antén. Diváci si budú musieť doplniť prijímače o tzv. set-top box, ktorý sa zapojí medzi anténu a prijímač. Aby bol o ne záujem, musia byť podľa odborníkov ponúkané za primeranú sumu.
Digitálne vysielanie podľa Vavra prinesie zvýšenie počtu programov, kvality obrazu a zvuku a doplnkové služby. Pre vysielateľov bude znamenať úsporu nákladov na vysielanie a šetrenie prenosovej kapacity. Pre štát bude znamenať najmä lepšie využitie frekvenčného spektra.
Juraj Oravec, autor správy o stratégii zavedenia digitálneho vysielania, tvrdí, že digitalizácia znamená "ekonomicky významnú cestu" na zlepšenie využívania "finančných i frekvenčných zdrojov". Prirovnáva ju k revolučnému skoku, v mnohom podobnému situácii, keď gramofónové platne nahradili kompaktné disky, či keď sa masovo rozšírili mobilné telefóny.
(hr)
Výhody digitálneho vysielania pre divákov
* zvýšenie počtu programov
* možnosť vnútorného prenosného, prípadne mobilného príjmu
* zvýšenie kvality obrazu a zvuku (odstránenie "sneženia" a "duchov") a poskytovanie doplnkových služieb.
pre vysielateľov
* ušetrenie nákladov na vysielanie v prepočte na 1 program a ušetrenie prenosovej kapacity
pre prevádzkovateľov
vysielacích sietí
* ponuka vyšších prenosových kapacít na mediálny trh