MEMO '98: Eurokampaň je plytká a bez náboja

BRATISLAVA - Kampaň pred voľbami do Európskeho parlamentu bola tematicky plytká, bez zmysluplnej diskusie a chýbala jej konfrontácia, ktorá by priniesla vzruch. Politické strany sa zamerali skôr na marketing, ako na svoje volebné programy. Vo svojej ...

BRATISLAVA - Kampaň pred voľbami do Európskeho parlamentu bola tematicky plytká, bez zmysluplnej diskusie a chýbala jej konfrontácia, ktorá by priniesla vzruch. Politické strany sa zamerali skôr na marketing, ako na svoje volebné programy. Vo svojej správe to píše organizácia MEMO '98, ktorá mesiac sledovala kampaň v elektronických médiách.

Podľa MEMO kampaň do značnej miery pripomínala tú pred referendom o vstupe do Európskej únie, len vláda tentoraz nevyčlenila žiadne peniaze na informačnú kampaň o význame volieb.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

MEMO kritizuje, že úlohu verejnoprávnej televízie nahrádza súkromná. "Ako inak sa dá hodnotiť fakt, že televízne debaty medzi lídrami parlamentných strán u nás organizuje súkromná a nie verejnoprávna televízia. Tradíciou sa v STV stávajú aj výhovorky na diskriminačnú legislatívu, ktoré obnovujú spomienky na minulosť, keď sa vždy našlo množstvo dôvodov, prečo sa niečo nedá zorganizovať."

Najvýraznejšie z kandidujúcich strán a zároveň najkritickejšie médiá prezentovali SDKÚ. Najväčší priestor dostala v Markíze, v JOJ a rádiu Expres.

Z lídrov kandidátok si médiá všímali najviac Karola Fajnora z KSS - výrazne dominoval v Slovenskom rozhlase. Nasleduje Ivan Šimko z SF, ktorý najväčší priestor získal v TA 3, JOJ a rádiu Expres.

Téme volieb sa médiá výraznejšie venovali až v poslednom období - keď sa súhrnne stala druhou najčastejšou témou. V Markíze bola najzobrazovanejšou témou vôbec. Rádio Okey nevenovalo žiadnemu z kandidujúcich subjektov ani sekundu spravodajstva.

SkryťVypnúť reklamu

Za úbohú označil kampaň mediálny analytik Andrej Školkay. "Za slabú až nevýraznú kampaň sú vinní najmä samotní kandidáti, potom médiá. A z nich najmä STV." Lepšia ako STV bola podľa neho Markíza, hoci robila len kvíz, aké sú vedomosti kandidátov o Európskom parlamente, či skúšala ich jazykové znalosti. (hr)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 568
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 285
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 709
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 076
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 273
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 919
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 850
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 412
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu