Umberto Agnelli riadil firmu 15 mesiacov a naštartoval jej ozdravný plán. Aby dokázal prefinancovať jej činnosť a zastavil rast dlhu, očistil Fiat od aktív, ktoré nesúviseli s automobilizmom. Predal poisťovacie i letecké súčasti Fiatu a zameral sa na len na automobilový priemysel. Stav bez strát chcel dosiahnuť do roku 2005 pomocou novej série modelov.
Antonio Marzano, taliansky minister priemyslu, oznámil, že vláda zostáva pri Fiate, pretože reštruktualizačný plán vykazuje dobré výsledky. Fiat zrazil svoje straty v minulom štvrťroku o polovicu, no analytici upozorňujú, že je priskoro povedať, či je Fiat von z krízy.
Post riaditeľa podniku teraz prechádza do rúk mladej generácie Agnelliovcov. Tí však majú malé skúsenosti s vedením firmy, ktorá bola symbolom ekonomického boomu povojnonového Talianska a do ktorej impéria patria značky ako Ferrari a Alfa Romeo.
(reuters)