Kampaň nenadchla ani politikov ani médiá

BRATISLAVA - Voľby do Európskeho parlamentu boli v médiách aj medzi politikmi v uplynulých mesiacoch na okraji záujmu. MEMO 98 tvrdí, že nevýrazná je aj súčasná kampaň "a to aj v dôsledku problematickej právnej úpravy a úzkostlivého prístupu STV".

BRATISLAVA - Voľby do Európskeho parlamentu boli v médiách aj medzi politikmi v uplynulých mesiacoch na okraji záujmu. MEMO 98 tvrdí, že nevýrazná je aj súčasná kampaň "a to aj v dôsledku problematickej právnej úpravy a úzkostlivého prístupu STV".

MEMO 98 sledovala tému eurovolieb v elektronických médiách od začiatku roka a zistila, že najviac času (vyše 31 minút) jej venoval Slovenský rozhlas, naopak najmenej priestoru dalo téme Rádio Expres (vyše 4 minúty).

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V súvislosti s eurovoľbami bola najvýraznejšie prezentovaná koaličná ANO. Najvýraznejší podiel aj absolútny časový priestor získala v TV Markíza, ale výrazný podiel mala aj v TA3, STV a Rádiu Twist.

SkryťVypnúť reklamu

ANO bola jedna z prvých strán, ktorá zverejnila mená svojich kandidátov, a témou pre médiá boli aj vnútrostranícke spory v súvislosti s kandidátkou (Banáš verzus Heriban).

Z jednotlivých kandidátov najväčší priestor získal Peter Šťastný za SDKÚ v TV JOJ a rádiu Okey, Jozef Heriban v TA3 a Markíze, Karol Fajnor z KSS v SRo a rádiu Twist, Sergej Kozlík z HZDS v STV a Peter Súlovsky PSNS v Rádiu Expres. (hr)

Verejnosť je už unavená z volieb

Po dvoch kolách prezidentských volieb a referende sa už v slovenskej verejnosti začína prejavovať určitý "syndróm unavenosti z volebných aktov". Aj preto hrozí nízka volebná účasť vo voľbách do Európskeho parlamentu.

Ďalším dôvodom je podľa analytikov MEMO 98 podceňovanie významu volieb slovenskou vládou, ktorá na kampaň nevyčlenila ani korunu, ale aj Slovenskou televíziou, ktorú obmedzuje zákon. Zákon napríklad úplne zrušil tzv. inštitút voľného času, ktorý má slúžiť predovšetkým menej známym a chudobnejším politickým stranám, aby mohli bezplatne prezentovať svoje programy.

SkryťVypnúť reklamu

Kým Česká televízia má zákonnú povinnosť vyčleniť na kampaň celkom 14 hodín vysielacieho času, STV "môže" vyčleniť maximálne 5, aj to len na platenú politickú reklamu. MEMO 98 kritizuje STV a SRo za to, že nechystajú na voľby špeciálne spravodajské programy.

(hr)


SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 602
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 338
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 723
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 160
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 362
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 843
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 890
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 361
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu