e firmy oznámilo svoj úmysel štátnym úradom už koncom októbra.
„Z takmer 1500 zamestnancov zostane po Novom roku v najväčšej továrni v okrese necelých 1200 ľudí,“ spresnila Ostrihoňová. Miera nezamestnanosti v Detve sa tak zvýši výrazne nad 20 percent. Po nedávno ohlásenom prepúšťaní v ďalšom významnom závode regiónu, Hriňovských strojárňach, sa počet strojárov bez práce vyšplhá k číslu 500.
Podľa Ostrihoňovej je paradoxné, že o zamestnanie prídu ľudia s kvalifikáciami, po ktorých je najväčší dopyt. „Denne nám prichádzajú ponuky z celého Slovenska, ale aj Česka a občas aj Nemecka. Zamestnávatelia ponúkajú prácu pre zámočníkov, frézarov, sústružníkov, zváračov. Hlavným problémom je však mobilita pracovnej sily,“ upozorňuje riaditeľka.
Podpolianske strojárne zo skupiny spoločností DMD Holding vyrábali v minulých rokoch tiež nápravy pre české autobusy Karosa a podieľali sa aj na ich kompletizácii. DMD Holding je skupina strojárskych podnikov, kde je väčšinovým akcionárom ministerstvo hospodárstva.
Podľa nemenovaného zdroja zo strojární je súčasné prepúšťanie dôsledkom odstúpenia Karosy od tohtoročných dodávok náprav a recesie na svetovom trhu so stavebnými strojmi. Tie totiž tvoria najvýznamnejšiu časť výroby detvianskych strojární. (čtk, tv)