Benson Cookbook
Sony Music
Parádny remaster druhého albumu Georgea Bensona, neskoršej takmer popovej hviezdy a excelentného džezového gitaristu a speváka. Tu bol hlavne inštrumentalistom, spieva iba v dvoch skladbách. Okrem skvostnej gitary dominuje organ hammond Lonnieho Smitha, výrazným prvkom je aj barytón saxofón Ronnieho Cubera. Tento džez sa prihovára výrečne, ale neunavuje. Bensona nepovažujú za veľkého inovátora, ale v čase vzniku (rok 1966) bola jeho hudba vzrušujúcim osviežením džezu, ktorý práve prežíval obdobie pohrúženia sa do vlastného vnútra.
Alexander Zonjic: Reach For The Sky
Heads Up / Divyd
Smooth jazz k sacherovej torte a broskyňovému džúsu. Zonjic je flautista, ktorý hrá čosi podobné ako Dave Valentin. Pre tých, ktorých zvuk flauty neunavuje po druhej pesničke a ktorí neočakávajú od hudby ani trochu vzrušenia, je to ideálny album, navyše s fenomenálnym zvukom, ktorý bude hrať pekne, aj keď si majitelia výborných aparatúr pozvú domov nejakú slečnu na vermút. Tu naozaj nehrozí, že vás niečo vyruší od obľúbených sladkostí.
Louis Armstrong: The Legendary Berlin
Concert Part II
Jazz Point / Divyd
Pamätáte si na Friedrichstadtpalast? Tu prebiehali tie najoplzlejšie a najnablýskanejšie východonemecké estrády Ein Kessel Buntes, ale z nejakých dôvodov tu hral v roku 1965 aj legendárny Satchmo. Ten už nebol v tom čase žiadnym trúbkovým inovátorom a virtuóznym výškarom ako kedysi, ale ten klasický vyzubený showman a zachrípnutý spevák s neopakovateľným hlasom. Samozrejme, nechýba ani Hello Dolly. Toto je druhá časť koncertu, prvá vyšla minulý rok.
Bluesweiser
Indies Records
Vytrvalci slovenskej bluesovej ligy Juraj Turtev a jeho Bluesweiser vydali po mnohých rokoch trmácania sa po kluboch a pódiách svoje prvé CD. Kapela má elektrický zvuk, občas to od ortodoxnej polohy zablúdi do funku, zvuk je zhutnený trúbkou veľkokapacitného štúdiového hráča Martina Ďurdinu a v dvoch prípadoch ho zdusní-prevzdušní vokál Silvie Josifoskej.
Hudba z Marsu: Cosmodisc
Monti Records / Warner Music Czech Republic
Album, ktorý má šancu a potenciál dostať sa medzi ľudí - na rozdiel od debutu Supervýlet, ktorý mal potenciálu dosť, ale ostal pre nedistribúciu v úzadí, aj keď hit Klára a Gogo poctivo rotoval v rádiách. Hudba z Marsu hrá pop s všadeprítomným žmurknutím, akože, veď je to len zábava pre nás a ľudí. Napriek tomu je tu plno silných melódií, pekných a zručných textov a aranžérskych fajnovostí. Veľmi príjemná črta tejto inteligentnej muziky je práca s poklesnutými žánrami - kadejakými odrhovačkami - z ktorých si môže vybrať čosi, čo osloví. Nápady sa občas opakujú, ale silných melódií je dosť - a kapela má navyše dosť odvahy odbočiť trochu inam. Jeden z takýchto výletov - do elektroniky - je bonus, remix mimoriadne vydarenej skladby 90. roky, ktorý Hudba z Marsu zverila skupine Frogski Pop.
Autor: MARIAN JASLOVSKÝ(Autor je zástupca šéfredaktora www.inzine.sk)