FOTO PRE SME - VERONIKA JANUŠKOVÁ
"Kým v roku 1992 absolvovali naše dopravné prostriedky 23 miliónov kilometrov, vlani už len 17 miliónov," povedal Reiprich.
Električky, ktoré sú na predaj, už ponúkli dopravným podnikom v Česku, Maďarsku, Poľsku a na Ukrajine. "Zatiaľ sa ozvali z Plzne a z Ostravy, nemajú záujem. Napriek tomu veríme, že sa kupec predsa len nájde," uviedol riaditeľ.
Podľa jeho vyjadrenia ide o 20-ročné vozne, ktoré sú ešte stále v prevádzke. Všetky prešli pravidelnými cyklickými prehliadkami a opravami.
Dopravný podnik disponuje viac ako 100 električkami, ktoré kapacitne stačia plniť potreby mestskej hromadnej dopravy. Vozový park prednedávnom obohatili dve zmodernizované súpravy. "Nová električka stojí 50 až 60 miliónov, modernizovaná 10 až 12 miliónov. Aj týmto spôsobom sa snažíme ušetriť," hovorí Reiprich.
Ako uviedol, napriek stále rastúcim nákladom podnik nebude dopravu obmedzovať. Uvažuje však nad zvýšením cestovného. "Cena nafty stúpla za posledné štyri mesiace takmer o štyri koruny za liter, zvýšila sa aj cena elektrickej energie. Niekde sa to musí prejaviť. Navyše sme cestovné naposledy upravovali v roku 2001," argumentuje Reiprich.
V súčasnosti stojí jednorazový cestovný lístok 12 Sk. Podľa našich informácií by mal zdražieť minimálne o 2 Sk. Riaditeľ odmietol uviesť, o koľko viac budú Košičania za verejnú dopravu platiť. Reiprich vidí zásadný problém v nezáujme štátu o mestskú hromadnú dopravu.