Najlepšia slovenská platňa storočia: 1. Pavol Hammel a Marián Varga: Zelená pošta, 2. Pavol Hammel a Prúdy: Šľahačková princezná, 3. Collegium musicum: Konvergencie, 4. Gattch: Gattch, 5. Dežo Ursiny: Pevnina detstva.
Roky 1990-2000: 1. Dežo Ursiny: Ten istý tanec, 2. Divná zostava: Fufu, 3. Dežo Ursiny: Príbeh, 4. Richard Müller: Nočná optika, 5. Žena z lesoparku: Na výlete.
Marián Jaslovský, zástupca šéfredaktora InZine:
Dežo Ursiny - Modrý vrch. Je to absolútny originál, nepoplatný ničomu, čo sa robilo vo svete. Je harmonický, formovo a melodicky veľmi sofistikovaný a Štrpkove texty sú naozajstný klenot. Je to skrátka silná, veľmi silná platňa, ktorá zalezie pod kožu a už nevyjde. Stane sa súčasťou nás ako zážitky z detstva alebo prvé vzťahy.
Oliver Rehák, 3/4 revue:
Skôr by malo zmysel hovoriť o rebríčku najlepších nahrávok - podobne ako majú Česi nielen Bratříčka, ale aj Kuře v hodinkách od Flamenga, prvý Pražský výber či vačšinu albumov Ivy Bittovej. My máme Soulmen, prvé dve Ursinyho Provisóriá, Modrý vrch, Príbeh, Prúdy s Vargom, Šľahačkovú princeznú, Collegium musicum (do roku 1975), Zelenú poštu a Demikát Grejtist hitc či Müllerove LSD. Bez zbytočného žánrového obmedzenia by som pokojne pridal aj niekoľko Godárových skladieb.
Daniel Baláž, Rock FM:
Nominovať len jeden album je problém. Bolo nás jedenásť Filipa, Lasicu a Satinského? Zvoňte zvonky Prúdov? Ursinyho Pevnina detstva? Alebo trošku kozmopolitnejších 9 Easy Pieces… Csudaia a Burlasa?
Paľo Maruščák, vydavateľ a šéf CD Horák:
Až mi mráz behá po chrbte, keď počujem Ursinyho Modrý vrch. Je to poézia, ktorá sa dá počúvať stále. Netreba zabudnúť na Vargove Konvergencie, Bolo nás jedenásť, z novších vecí by som vyzdvihol Lipovho Čierneho Petra.
Peter Graus, hudobný riaditeľ Fun rádia:
Vždy ma viac ovplyvňovala zahraničná hudobná produkcia, ale nasledujúce albumy mám rád a považujem ich za minimálne európske: Banket - Bioelektrovízia a Druhá doba, Made 2 Mate - part 1- Future In Our Hands, Free Faces - La belle epoque. (peb)