V rámci stratégie plánovania firmy už nie je rozhodujúci jej podiel na trhu, ale podiel jej klientov. Týmto smerom sa bude do budúcna uberať hospodársky rast firiem aj na Slovensku.
Úspech nebude viac závisieť len od veľkosti firiem, ale predovšetkým od kreativity a schopnosti týchto firiem ponúkať individuálne produkty a služby.
Otázky, s ktorými sa budú manažéri marketingu a predaja najviac zaoberať, sú - Čo od nás klient vyžaduje? Čo môžeme klientovi ponúknuť? Ako vieme klienta uspokojiť na 100 %? Ako a čím vieme klienta upútať a na nás naviazať?
Bez týchto informácií nebude existovať žiadny produkt a žiadna služba, ktoré klient natrvalo akceptuje alebo ktoré na dlhší čas udržia obchodné vzťahy. Vzťah ku každému klientov sa bude musieť stať vzťahom spolupráce a to súčasne znamená, že sa vy sami musíte „predať“.
V marketingu firmy sa tým naznačuje rýchla orientácia na nové cesty. Budú to cesty, ktoré po-núkajú individuálne riešenia pre klientov (orientované na klientov), a je úplne jedno, ako sa javí vaša momentálna situácia vo firme.
Od tohto okamihu myslíte na podiel klientov, orientáciu na klienta, vzťah s klientom, viazanie klienta a pomoc orientovanú na klienta. Zabudnite na podiely na trhu, masovú výrobu a masový marketing.
Dôkladne si overte, či vaše firma má tieto kvality. Ak to tak nie je, už dnes do nich začnite investovať. Vaši klienti vám za tento komfort poďakujú a ochotne vám aj zaplatia.
Autor: TIBOR SCHERHAUFERAutor je marketingový poradca, šéfredaktor časopisu: Efektívny klientsky Marketing, UNIAPRESS International