Clienting - klientsky/zákaznícky marketing

Klasický marketing vynikajúco fungoval v časoch masových trhov (široký spotrebiteľský trh). Marketéri si však dnes musia aj na Slovensku položiť otázku, či tieto masové trhy ešte fungujú, resp. či vôbec existujú.

V rámci stratégie plánovania firmy už nie je rozhodujúci jej podiel na trhu, ale podiel jej klientov. Týmto smerom sa bude do budúcna uberať hospodársky rast firiem aj na Slovensku.

Úspech nebude viac závisieť len od veľkosti firiem, ale predovšetkým od kreativity a schopnosti týchto firiem ponúkať individuálne produkty a služby.

Otázky, s ktorými sa budú manažéri marketingu a predaja najviac zaoberať, sú - Čo od nás klient vyžaduje? Čo môžeme klientovi ponúknuť? Ako vieme klienta uspokojiť na 100 %? Ako a čím vieme klienta upútať a na nás naviazať?

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Bez týchto informácií nebude existovať žiadny produkt a žiadna služba, ktoré klient natrvalo akceptuje alebo ktoré na dlhší čas udržia obchodné vzťahy. Vzťah ku každému klientov sa bude musieť stať vzťahom spolupráce a to súčasne znamená, že sa vy sami musíte „predať“.

V marketingu firmy sa tým naznačuje rýchla orientácia na nové cesty. Budú to cesty, ktoré po-núkajú individuálne riešenia pre klientov (orientované na klientov), a je úplne jedno, ako sa javí vaša momentálna situácia vo firme.

Od tohto okamihu myslíte na podiel klientov, orientáciu na klienta, vzťah s klientom, viazanie klienta a pomoc orientovanú na klienta. Zabudnite na podiely na trhu, masovú výrobu a masový marketing.

Dôkladne si overte, či vaše firma má tieto kvality. Ak to tak nie je, už dnes do nich začnite investovať. Vaši klienti vám za tento komfort poďakujú a ochotne vám aj zaplatia.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: TIBOR SCHERHAUFERAutor je marketingový poradca, šéfredaktor časopisu: Efektívny klientsky Marketing, UNIAPRESS International

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 587
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 309
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 712
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 121
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 339
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 908
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 868
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 390
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu