KRAS sa snaží o dobré meno reklamy

Klub reklamných agentúr Slovenska(KRAS)je profesijným združením združujúcim reklamné či presnejšie komunikačné a mediálne agentúry pôsobiace na slovenskom trhu. V súčasnosti má tridsať členov. Jeho základným poslaním je hájiť spoločné záujmy reklamného ..

Klub reklamných agentúr Slovenska(KRAS)je profesijným združením združujúcim reklamné či presnejšie komunikačné a mediálne agentúry pôsobiace na slovenskom trhu. V súčasnosti má tridsať členov. Jeho základným poslaním je hájiť spoločné záujmy reklamného priemyslu, reprezentovať ho navonok, ako i riešiť prípadné sporné otázky v jeho vnútri. KRAS sa za roky svojej existencie bezpochyby stal významnou organizáciou v tejto oblasti. Okrem iných je členom Európskej asociácie komunikačných agentúr, Rady pre reklamu SR či Audit bureau circulation (kancelária overovania nákladov). Je vyhlasovateľom každoročne organizovanej súťaže kreativity Zlatý klinec a držiteľom licencie Americkej marketingovej asociácie pre organizáciu súťaže efektivity EFFIE. Zároveň je odborným garantom špecializovaných podujatí, konferencií a publikácií.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

OD ZÁKONA K ZÁKONU

Je nepochybné, že z hľadiska budúcnosti trhu marketingovej komunikácie na Slovensku boli v poslednom roku či dvoch veľmi dôležité zmeny v oblasti legislatívy upravujúcej rámce poskytovania takýchto služieb. Bola pripravená a schválená novela Zákona o reklame, bol schválený Zákon o vysielaní a retransmisii, ďalej zákon o lotériách a im podobných hrách, potom takzvaný cestný zákon a v prerokúvaní sú pravidlá týkajúce sa miestnych daní a poplatkov. Všetky tieto, ale aj ďalšie úpravy významne zasahujú do podnikania v reklame. Niektoré viac, iné menej šťastne. KRAS vstupoval do procesu ich prípravy i schvaľovania, pričom sa snažil svojimi odbornými posudkami, pripomienkami i skúsenosťami so zahraničia formovať ich znenie tak, aby reklamný priemysel podporovali. I napriek jasným zlepšeniam v zákonoch vzťahujúcich sa k marketingovej komunikácii má súčasná situácia od spokojnosti ďaleko. Je stále badateľná snaha najmä neodborníkov vnímať reklamu ako míňanie peňazí, ktoré je treba regulovať a obmedzovať.

SkryťVypnúť reklamu

SÚŤAŽE

Každoročná súťaž kreativity Zlatý klinec, ktorú KRAS vyhlasuje, sa už stala súčasťou takpovediac koloritu reklamného diania na Slovensku. Porovnanie toho, čo agentúry - a to nielen členovia KRAS-u - za rok vytvorili, vytvára viac-menej reprezentatívny obraz o kreativite na trhu. Samozrejme, súčasťou súťaže sú hodnotenia, okolo ktorých sa v minulosti viedli viaceré diskusie. I tu KRAS v spolupráci s partnermi, najmä Art directors clubom, v tomto roku inicioval zmeny. Veľmi prestížnou súťažou, v tomto roku vyhlásenou KRAS-om po tretíkrát je súťaž efektivity EFFIE. V tomto porovnávaní sa podľa medzinárodných pravidiel hodnotí najmä dosiahnutý výsledok, čiže to, čo klientov väčšinou zaujíma najviac. Potešujúci je fakt, že z roka na rok stúpa nielen počet prihlásených príspevkov, ale aj ich kvalita. Aktivity KRAS-u zahŕňajú aj spoluprácu s médiami. Tu jedným z najdôležitejších cieľov je spustenie projektu peoplemetrov, teda elektronického kontinuálneho prieskumu sledovanosti televízií. Vzťahy s médiami sú však budované aj na úrovni public relations, kde KRAS nielen informuje o svojej činnosti, ale snaží sa aj prispievať k dobrému menu reklamy na Slovensku.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: MILAN LECHNICKÝAutor je predsedom Legislatívno-zmierovacej stálej odbornej komisie KRAS-u, poradca Istropolitana D‘Arcy

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 574
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 290
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 709
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 083
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 297
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 926
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 852
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 409
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu