Kruh súčasného umenia Profil, šéfredaktorka Jana Geržová
Ťažiskovou témou je akčné umenie, ktoré aj napriek tomu, že začalo byť akceptované ako svojbytné umelecké médium už v sedemdesiatych rokoch minulého storočia, jeho sumarizujúce výstavy sa začínajú objavovať až v posledných rokoch. Tohtoročnú výstavu v SNG Umenie akcie 1965-1989 hodnotí Pavlína Morganová, ktorá v úvode zdôvodňuje, prečo akčné umenie vidíme v galériách tak zriedkavo - veď „ako vystaviť umenie, ktoré je živou udalosťou so všetkým, čo k tomu okamihu patrí, ako vystaviť umenie, ktorého výsledkom nie je umelecké dielo, ako vystaviť umenie, z ktorého zostalo len pár fotografií?“ S kurátorkou spomínanej výstavy Zorou Rusinovou sa potom zhovára Andrea Bátorová, ktorá tiež oslovila Luciu Gregorovú-Stachovú, kurátorku výstavy Umenie akcie 1989-2000. Blok dopĺňa článok Gábora Hushegyiho o medzinárodnom sympóziu Actinart.
Viedenské MuseumQuartier ako moderný komplex súčasného umenia predstavuje Imro Vaško. „Nevím tolik o cíli, ale vím hodně o cestě,“ vraví výnimočná postava českej výtvarnej scény Adriena Šimotová, ktorú približuje Jana Geržová o. i. aj slovami: „Ak by sme mali medzi českými umelcami druhej polovice dvadsiateho storočia nájsť osobnosť, ktorej tvorba bola poznačená atmosférou doby, nie však v zmysle tematického ukotvenia, ale schopnosťou vyjadriť prostredníctvom výtvarného jazyka esenciálnu podstatu všeobecného pocitu, bola by to práve ona.“
Nasleduje tradičný blok recenzií výstav i výtvarných publikácií a pokračovanie cyklu Známi a neznámi, v ktorom časopis tentoraz prináša pohľad na aktuálnu scénu ukrajinského výtvarného umenia.