Po 11. septembri ľudia menej cestujú po svete. Cestovný ruch sa zotavuje len pomaly, krajiny zvyknuté na miliardové príjmy evidujú za september a október obrovské straty

BRATISLAVA – S posledným októbrovým dňom sa oficiálne skončila letná turistická sezóna 2001. A hoci jej špičkové obdobie, júl a august, odborníci videli pozitívne, po udalostiach z 11. septembra sa cestovný ruch ocitol v celkom inej situácii. Ľudia

BRATISLAVA – S posledným októbrovým dňom sa oficiálne skončila letná turistická sezóna 2001. A hoci jej špičkové obdobie, júl a august, odborníci videli pozitívne, po udalostiach z 11. septembra sa cestovný ruch ocitol v celkom inej situácii. Ľudia citeľne menej cestujú, prudko klesol záujem o leteckú dopravu a mnohé turistické služby.

Štáty zvyknuté na miliardové príjmy z turizmu, USA, Francúzsko či Veľká Británia, a exotické krajiny, kam práve na jeseň mierili davy turistov, evidujú za september a október obrovské ekonomické straty. V hre však nie sú len materiálne mínusy. Aké dosahy bude mať na celosvetový turizmus všeobecný nárast obáv z cestovania ťažko niekto vyčísli.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

V Británii aj v USA už dnes hovoria o päť- až desaťpercentných stratách z turistiky za tento rok. V Egypte klesol v októbri počet dovolenkárov na polovicu. „Jedenástym septembrom sa zastavila turistika nielen medzi Európou a USA, ale u nás v Amerike upadli aj také kľúčové miesta ako napríklad Disney World v Orlande na Floride. Aj Las Vegas a Havaj sa v návštevnosti zotavujú len veľmi pomaly,“ povedal pre SME Stefan Adamec Slovák, ktorý má v New Yorku cestovnú kanceláriu orientovanú na zájazdy do strednej Európy. Tvrdí, že momentálne u nich platí heslo – kto nemusí, nelieta a necestuje.

Ale pre Európanov je práve teraz historicky najlepšia možnosť dovolenkovať v USA, Karibiku alebo na Havaji, lebo vyprázdnené strediská núkajú mimoriadne cenové výhody.

SkryťVypnúť reklamu

Dôležitou súčasťou ponuky sa zrazu stali lodné zájazdy. „Teraz je to najlukratívnejšia časť turizmu,“ hovorí Adamec. (ru)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 599
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 336
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 721
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 159
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 360
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 848
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 890
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 363
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu